حوزه نیرو در هفته گذشته رفت و آمدهای بین المللی متعددی را به خود دید،به گونه ای که در طول سه روز از سه کشور آلمان،اسپانیا و عمان در وزارت نیرو حاضر شدند،همچنین شاهد افتتاح مرحله اول طرح فهام بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حوزه نیرو در هفته گذشته رفت و آمدهای بین المللی متعددی را به خود دید،به گونه ای که در طول سه روز از سه کشور آلمان،اسپانیا و عمان در وزارت نیرو حاضر و به بیان دیدگاه های خود در زمینه همکاری های مشترک پرداختند.

همچنین در این هفته شاهد افتتاح اجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام بودیم.


قائم مقام وزیر نیرو در مراسم افتتاح اجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام گفت: اجرای طرح فهام باعث ارتقای بهره وری ،کاستن از تلفات شبکه و توانمند سازی صنعت برق داخل است.


معاون وزیر نیرو در مراسم افتتاحاجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام گفت: مطالعات صورت گرفته در راستای ساخت و برنامه ریزی کنتورهای هوشمند، کشور ما را در زمره 10 سازنده برتر این دستگاه‌ها قرار گرفته است.


مدیر عامل سازمان بهره‌وری انرژی ایراناجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام گفت: در طرح فهام تماما از کنتورهای ساخت داخل استفاده خواهد شد.


مدیر عامل توانیراجرای مرحله اول پایلوت طرح فهام گفت:صنعت برق چندین قدم نسبت به صنایع دیگر جلوتر است ،از همین رو اقدامات زیربنایی برای طرح فهام انجام شده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد استاندارد‌سازی در کنترل‌های دیجیتالی اشاره کرد.


وزیر نیرو در حاشیه ملاقات با وزیر اقتصاد ایالت وواتمبرگ آلمان  گفت: شرکت‌های آلمانی هرگز جایگزین بخش خصوصی نخواهند شد بلکه این همکاری‌ها تقویت بخش خصوصی را به همراه خواهد داشت.


معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر نیرو گفت: با تشویق بخش خصوصی از طریق افزایش تعرفه‌های برق به دنبال تولید 5 هزار مگاوات انرژی پاک در کشور هستیم.


رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: 20 درصد جمعیت جهان 75 درصد از انرژی را مصرف می‌کنند این در حالی است که 25 درصد جمعیت جهان دسترسی به هیچ گونه انرژی ندارند.


وزیر نیرو در حاشیه بازدید وزیر انرژی اسپانیا گفت: شباهت‌های اقلیمی ایران و اسپانیا زمینه را برای انتقال تجربیات در حوزه نیرو افزایش می‌دهد.


وزیر نیرو در حاشیه دیدار با وزیر شهرداری‌های منطقه‌ای و منابع آب سلطنت عمان  گفت: با توجه به سوابق موفق همکاری با کشور عمان در آینده نیز می‌توانیم روابط اقتصادی در زمینه آب با این کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار