بجنورد؛

پایش هزار دانش آموز خراسان شمالی در طرح اصلاح حرکتی و راست قامتی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت:با تصویب کلیات طرح اصلاح حرکتی و راست قامتی دانش آموزان دختر استان هزار دختر در این طرح پایش می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، بهرام سلیمانیان با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح هزار نفر از دختران پایش می شوند، افزود: همزمان مادران آن ها نیز مورد پایش قرار می گیرند که دو هزار و 500 نفر خواهند بود.

وی گفت: کلیات این طرح که در راستای ایجاد پایگاه های راست قامتی و اصلاح حرکتی در استان است، مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد تا برای بررسی نهایی و جزئی تر به کمیته تخصصی سلامت بانوان ارسال شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد از دانش آموزان استان به نوعی یک ناهنجاری اسکلتی دارند، گفت: ناهنجاری های اسکلتی در دانش آموزان به علت فقر حرکتی و چاقی به وجود می آید که اهداف این طرح شامل آموزش مردم و حساس سازی خانواده ها نسبت به ناهنجاری های اسکلتی، پیشگیری و شناسایی آن ها است.

سلیمانیان با بیان اینکه بر این اساس، پایگاه هایی در شهر فعال و به ابزارهای تشخیصی تجهیز خواهند شد ، افزود: پیش بینی می شود حداقل سه پایگاه مجهز در شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان و 10 کیت سیار نیز در این استان داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه ما برای آغاز کار عملیاتی از 15 آبان ماه سال جاری خواهد بود ، گفت: این طرح فقط برای دانش آموزان نیست و خانواده ها نیز می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری دو هزار دانش آموز دارد که در بیش از دو هزار آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.