شهردار بجنوردگفت: با الحاق 400 هکتار به مساحت فعلی پارک گردشگری باباامان بجنورد ، مساحت این پارک به بیش از 500 هکتار می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، روح‌الله براتیان مساحت فعلی پارک گردشگری باباامان را 95 هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: قرار است طی تفاهم‌نامه‌هایی 367 هکتار از زمین‌های غرب باغ ایلخانی و 50 هکتار از پلنگ دره که در تملک منابع طبیعی و راه و شهرسازی است به شهرداری واگذار شود تا به پارک باباامان متصل و نقش موثری در جذب گردشگر داشته باشد.

وی بابیان اینکه بهسازی باباامان قرار است طی سه فاز اجرا شود ، گفت: این سه فاز به نحوی اجرا می‌شود که مردم در استفاده از خدمات این پارک تفریحی دچار مشکل نشوند.

براتیان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سه فاز بهسازی این مکان تا پایان شهریور ماه سال آینده به اتمام برسد.

شهردار بجنورد در ادامه از اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار برای ساخت هتلی در باباامان خبر داد و گفت: جانمایی پیش‌بینی شده برای ساخت این هتل در جنوب مسجد بابا امان در حوالی المان قوری و سماور است که البته امکان تغییر دارد.

وی افزود : قرار است در بخش پایینی باغ ایلخانی نیز بازارچه‌ای با 50 فروشگاه احداث شود که پیمانکار آن نیز از افراد بومی این استان بوده و آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی درباره پلنگ دره نیز اظهار داشت: قصد داریم این محل را برای ساخت مجتمعی توریستی به بخش خصوصی واگذار کنیم. چراکه ظرفیت بالایی برای جذب توریست دارد و می‌شود در آن دریاچه‌ای برای انواع ورزش‌ها و تفریح‌های آبی احداث کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.