وزیر کار گفت: طرح تحول سلامت با کمک دو وزارتخانه کار و بهداشت بزرگترین پروژه اجتماعی دولت است و هیچ‌گاه با شکست روبرو نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسم هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ربیعی وزیر کار گفت: در آغاز ارائه طرح بیمه سلامت هیچ همفکری و همسویی بین دو وزارتخانه وجود نداشت و دفترچه‌های بیمه ارزش بسیار کمی داشتند، اما بعد از گذشت جلسات تصمیم‌گیری و با رهبری دکتر روحانی هم‌افزایی فوق‌العاده‌ای به وجود آمد و این مراحل پشت سر گذاشته شد.

وی در خصوص مشکلات این طرح گفت: طرح تحول سلامت بزرگترین پروژه اجتماعی دولت است و هیچ‌گاه با شکست روبرو نخواهد شد، اما اشکالات این طرح از جمله اشکال در ورودی سازمان بیمه‌ای و تعداد فقرای شهری در دست بررسی است. ابتدا تعداد فقرا 5 میلیون نفر پیش‌بینی شد، اما طی تحقیقات انجام شده این آمار به 11 میلیون نفر افزایش یافت که این اتفاق موجب شد از شتاب بیمه‌ها کاسته شود و اشکالاتی را در این طرح ایجاد کند.

وی در خصوص اجرایی کردن طرحی همانند طرح تحول سلامت گفت: این طرح در حوزه بیماری‌های اجتماعی و توانمندسازی اجتماعی مطرح شده و هدف آن توانمندکردن افراد در لایه‌های پایین اجتماعی هستند و قصد داریم در این طرح این دسته از افراد را مورد حمایت غذایی، شغلی و مسکن قرار دهیم. اجرای این طرح توسط دولت به تصویب رسیده و طرح مراقبت بعد از درمان آرزوی دیرین دولت است.

وی همچنین در خصوص لایحه حمایت از معلولان اضافه کرد: بخشی از طرح حمایت از لایه‌های پایین لایحه حمایت از معلولان است که این طرح نیز نهادگذاری خواهد شد. کمک به خانواده معلولین، بهبود زندگی اجتماعی معلولین در شهر و پکیجی از توانمندسازی آنان از جمله اهداف این طرح است که به زودی به صورت علنی منتشر خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.