معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما سازمان سنجش مجزایی در وزارت بهداشت داریم که در نیمه دوم امسال فعالیت بسیار جدی خود را در همه زمینه‌ها آغاز می‌کند.

خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی گفت: در این دوره از آزمون‌هایی که در سال 94 برگزار شده است، 24 رشته فوق تخصصی با حدود 300 داوطلب و 26 رشته تخصصی با حدود 3 هزار و 688 داوطلب شرکت کرده‌اند که امیدواریم تعداد قابل توجهی از این افراد بتوانند در این آزمون موفق شوند و در نقاط مورد نیاز کشور فعالیت درمانی و آموزشی خود را انجام دهند.

وی افزود: در امتحانی که سال گذشته در 20 دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، در 16 دانشگاه آزمون ارتقاء و 20 دانشگاه هم آزمون ارتقاء و هم آزمون گواهینامه برگزار گردید که حدود 94 درصد این افراد پذیرفته شدند، یعنی در سال جاری 2 هزار و 669 متخصص را در جمع متخصصین کشور خواهیم داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در این دوره 28 درصد در تخصص نسبت به دوره قبل افزایش تقاضا و ورودی داشته‌ایم که تعداد متقاضیان به 3 هزار و 598 نفر رسیده است و در فوق تخصص نیز 35 درصد نسبت به دوره بیست و نهم افزایش ورودی داشتیم و تعداد متقاضیان به 342 نفر رسیده است.

لاریجانی گفت: این دوره، دوره شصت و دوم امتحانات تخصصی کشور و دوره بیست و نهم امتحانات فوق تخصصی کشور است. کل افرادی که در امتحانات تخصصی و فوق تخصصی امروز شرکت کرده‌اند، حدود 3 هزار و 940 نفر هستند که امیدواریم درصدی از آن‌ها بتوانند در فعالیت‌های آکادمیک مشغول شوند.

وی در خصوص احتمال سپرده شدن برگزاری این آزمون به سازمان سنجش، گفت: ما سازمان سنجش مجزایی در وزارت بهداشت داریم که در نیمه دوم امسال فعالیت بسیار جدی خود را در همه زمینه‌ها آغاز می‌کند. امیدواریم در سال جاری حدود 10 مرکز امتحان در مناطق آمایشی ایجاد کنیم که می‌توانند با همکاری مرکز سنجش ملی کشور فعالیت خود را گسترش دهند.

وی در خصوص اعلام نتایج گفت: مراسم اختتامیه آزمون برد روز پنجشنبه 26 شهریور ماه ساعت 10:30 صبح در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و قبل از آن در روز چهارشنبه نتایج آزمون‌ها اعلام می‌گردد؛ امیدواریم که در آینده نه چندان دور بتوانیم امتحانات را در سطوح بین المللی یکسان سازی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار