آمارها حاکی از آن است که شکایت از جامعه پزشکی کمتر از 2 درصد است و نباید به خاطر این مقدار، 98درصد باقی را زیر سوال برد.

 به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سعید کاظمی بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه هجمه‌ها علیه جامعه پزشکی غیرمنصفانه است، اذعان داشت: امکان دارد نقدهای غیرمنصفانه در هر گروهی وجود داشته باشد اما آمارها حاکی از آن است که شکایت از جامعه پزشکی کمتر از 2 درصد است و نباید به خاطر این مقدار، 98 درصد باقی را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: اینکه من متخلف هستم و من را به عنوان جامعه پزشکی معرفی کنند، شاید منجر به سلب اعتماد مردم نسبت به جامعه پزشکی شود.

وی با عنوان اینکه در نظام برنامه ریزی نباید تخمین و پس تخمین زده شود، تصریح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت توقعات بسیاری را در جامعه ایجاد کرده و منجر به درگیری نظام پزشکی نیز شده و این در حالی است که اگر تمام اعتبارات را به سمت وزارت بهداشت سوق دهند، باز وزارت بهداشت نمی‌تواند پاسخگوی توقعات ایجاد شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه خواهان بالاترین سطح خدمات در هر زمانی از شبانه روز هستند، اورژانس‌ها برای برخورد با مسائل اورژانسی آمادگی نداشته و مملو از جمعیت و بیماران غیر ضروری هستند، درمانگاه  از نظام سطح بندی و ارجاع خالی است و تشخیص‌های ارزان قیمت توسط همکاران متخصص و فوق تخصص با تجویزهای گزاف و هزینه‌های بسیار بالا انجام می‌شود و متاسفانه وزارت بهداشت هزینه‌ای را برای این گاید لاین‌ها تعریف نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار