عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با گلایه از سیاست‌گذاری کتاب کالیفرنیا به جای ترجمه آن گفت: سال‌ها آرزوی تمام جامعه پزشکی تصویب کتاب کالیفرنیا بود.

دکتر یدالله سهرابی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه جامعه پزشکی از تنوع صنفی بزرگی برخوردار است، گفت: از آن جا که هر انجمنی مشکلات خاص خود را دارد، جامعه پزشکی را با مسائل بسیاری روبرو می‌کند.

وی با اشاره به مهمترین مسائل مبتلا به جامعه پزشکی اعم از مالیات و تعرفه خاطرنشان کرد: باید از دو منظر سیاست گذاری (شورای عالی) و اجرایی (ریاست سازمان، معاونت‌ها و مدیران کل) این مباحث مورد پیگیری قرار گیرند.

وی با ابراز خرسندی از ارتقای جایگاه حوزه سلامت در بودجه کشور، اظهار داشت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با شعار در سه حوزه امنیت، آموزش و سلامت نگاه خود را به انسان سالم محور توسعه پایدار معطوف کرد.

این داروساز ادامه داد: نگاه بسیاری از دولت ها به حوزه سلامت، نگاه درآمدزایی بود، در دولت فعلی هم از آن جا که اصلاحات با عجله اتفاق افتاد، به خوبی عملیاتی نشد.

وی ابراز داشت: امید است در سال های آتی با همکاری نظام پزشکی و حوزه های فعال در نظام سلامت بیش از گذشته در جهت رفاه مردم گام برداریم تا همه از میوه سلامت بیشترین بهره را ببرند.

 عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص سه راس اصلی حوزه سلامت اعم از وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه گر، تصریح کرد: هر چه تعامل میان این سه راس بیشتر باشد، هم مردم و هم سازمان نظام پزشکی از آن بهره لازم را خواهند برد.

وی با اشاره به رسالت نظام پزشکی مبنی بر در نظر گرفتن حقوق مردم و صنف خود، گفت: هر چقدر این سه راس با یکدیگر هماهنگ‌تر و تعاملات بیشتری داشته باشند، کارایی بهتری را نیز خواهند داشت.

 

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار