سهم اندک شرکت‌های دانش بنیان کشور در صنایع غذایی

معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی گفت:‌ سهم شرکت‌های دانش بنیان کشور در صنایع غذایی بسیار اندک است.

محمود شیخ زین الدین، معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: یک هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد‌، ولی از این تعداد تنها 100 شرکت مربوط به صنایع غذایی می‌باشد، این درحالی است که این مقدار بسیار اندک است.

وی در ادامه افزود: در شرکت‌های دانش بنیان نوپا چند فارغ التحصیل به همراه یک استاد دانشگاه بر روی محصولاتی که قبلا تولید شده است، کار می‌کنند و می‌توان شرکت‌های دانش بنیان را به سه دسته شرکت‌های نوپا، تولیدی و صنعتی تقسیم بندی کرد.

شیخ زین الدین با اشاره به گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان تولیدی وجود دارند که گردش مالی آن‌ها قابل توجه است، این در حالی است که در شرکت‌های دانش بنیان صنعتی کمتر از 50 درصد شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده است.

معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:‌ سهم ارزش افزوده صنعت غذا در دنیا کمتر از صنایع دیگر است، اما در شرایط کنونی کشور وضعیت مطلوبی ندارد و از امکانات توسعه علم و فناوری در صنایع غذایی کمتر استفاده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار