شیوه اجرای نمایش «وقت ناهار» به گونه‌ای است که از فضای رئالیستی خارج شده و به یک تکرار رسیده است.

رضا بهار‌وند کارگردان نمایش «وقت ناهار» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص داستان این نمایش گفت: داستان یک خانواده چهار نفره‌ای است که از تکرار اتفاقات روزمره به یک فاجعه‌ای در خانواده می‌رسد. تاثیرات مخربی که عصر تکنولوژی بر روابط خانوادگی گذاشته همه را به نوعی درگیر این اتفاق کرده است.

وی در خصوص نمایشنامه بیان کرد: این نمایشنامه هنوز در ایران به چاپ نرسیده و قرار است همزمان با اولین روز اجرای نمایش این نمایشنامه هم رونمایی شود.

بهاروند در رابطه با وفادار بودن نمایش به متن عنوان کرد: قطعا شخصی که کتاب را می‌خواند و نمایش را می‌بیند متوجه تغییرات بوجود آمده در اجرا می‌شود که با این تفاصیل می‌توان گفت بنابر لزوم و دراماتوژی لازم در اجرا نمایش به نمایشنامه وفادار نیست.

وی در این راستا افزود: همچنین شیوه اجرایی در این نمایش به گونه‌ای است که اثر را از رئالیستی بودن آن خارج کرده و به یک تکرار رسانده است.

بهاروند در رابطه با نزدیک شدن نمایش به حال و هوای ایرانی مطرح کرد: فضای نمایش باید به گونه‌ای  باشد که تماشاچی خودش را به آن نزدیک حس کند که در این اثر با توجه به اینکه نمایشنامه خارجی بوده سعی شده با تغییرات بوجود آمده این فضا را ایجاد کنم تا مخاطب راحت‌تر با نمایش ارتباط برقرار کند.

وی درباره جایزه گرفتن این نمایش اظهار داشت: این اثر خرداد ماه در جشنواره دانشجویی اجرا رفته است که توانست سه جایزه را به خود اختصاص دهد. همچنین در اجرای گذشته با استقبال خوبی مواجه بودیم که توانستیم در آن فرصت اندک مخاطبان زیادی را جذب کند.

بهاروند با بیان اینکه یکی از بازیگران تغییر کرده است گفت: به دلیل اینکه سالار کریم خانی به اجرای عموم نمی‌رسید. تینو صالحی را جایگزین کردیم که خوشبختانه در طی 20 روز تمرین مداوم و سخت توانست خودش را به گروه برساند.

وی در پایان بیان کرد: این نمایش پایان‌نامه کارشناسی من هم بوده که با زحمات استاد راهنما. دکتر میر علیرضا دریا بیگی توانسته‌ام به ثمر برسانم و اگر حمایت‌های ایشان نبود شاید این امر امکان‌پذیر هم نبود.

گفتنی است نمایش «وقت ناهار» به کارگردانی رضا بهاروند در نمایشخانه ایرانشهر (سالن استاد سمندریان) از 16 شهریور ساعت 19 روی صحنه رفته است.

از عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ، طراح و کارگردان: رضا بهاروند، نویسنده: جولیا لومبتزی، مترجم: نیایش بهمنیه، تهیه کننده: محمد قدس و بازیگران: تینو صالحی، مجید نوروزی،‌ نیایش بهمنیه،‌ غزل‌ شجاعی، طراح لباس: ندا فرجی، طراح گریم: کیمیا اشرفی. طراح پوستر، بروشور و تراکت: وحید میثاقی،‌ عکاس: نوشتن جعفری، مدیر صحنه: مهان راد، اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار