تامین منابع طرح ملی شهاب از بودجه بنیاد فرهنگی نخبگان

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: بودجه‌ی طرح شهاب ملی به عنوان یک طرح ملی در تمام این سه سال از بنیاد فرهنگی نخبگان تأمین شده است.

آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح شهاب ملی اظهار کرد: طرح شهاب ملی که یک طرح مشترک بین بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش است خوشبختانه مراحل را به خوبی طی می‌کند دوره‌ی آموزش این طرح به خوبی انجام شده است و در دو دوره در سطح ملی در تمام استان‌ها در حال اجرا است که امسال در طی دوره سوم آن هستیم و در تمام این سه سال بنیاد ملی نخبگان از بودجه‌ی خود منابع این طرح را تأمین کرده است.

وی در ادامه افزود: نکته‌‌ی مهمی که در این طرح وجود دارد این است که این طرح یک طرح مربی‌محور و مدرسه‌محور است به همین دلیل نیاز به یک آموزش بسیار گسترده دارد و انجام این آموزش گسترده در سطح ملی به بودجه احتیاج دارد که وزارت آموزش و پروش تاکنون همکاری‌های لازم را داشته است.

الستی تأکید کرد: تأمین بودجه‌ی مورد نظر از سوی آموزش و پرورش کار از قبل تعریف شده‌ای نیست و بودجه‌‌های فعلی آموزش و پرورش برای کارهایی از قبل تعیین‌ شده‌اند مشخص است در طی یکی دو سال گذشته بنیاد آموزشی و پرورش تلاش کرده بودجه‌ی مورد نظر طرح را در رده‌های بنیاد یا آموزش و پرورش تأمین کند ولی به دلیل تلاطم‌های بودجه‌ای که در سال گذشته اتفاق می‌افتاد این امر به وقوع نپیوست.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که بودجه مورد نظر از کجا تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: تأمین این بودجه باید در ردیف یکی از بودجه‌های آموزش و پرورش یا بنیاد ملی نخبگان دیده شود این دو مجموعه باهم همکاری خوبی دارند.

الستی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای سال 94-93 اجرایی می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این طرح در حال اجرا است اما یک بودجه بسیار پایین‌ زیر 20 درصد یا 15درصد به آن تعلق دارد. باید با یک نرخ مناسبی این بودجه را به 50 درصد یا 80 درصد و حتی 100 درصد برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار