دبیر جشن سینمای کرمان گفت: یازدهمین جشن سینمای کرمان به مناسبت روز ملی سینما با سه روز تاخیر در باغ فتح آباد کرمان برگزار می شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام دبیرخانه دائمی جشن سینمای کرمان، امیرعابدین پور با اشاره به اینکه امسال جشن روز ملی سینما به دلیل حضور میهمانان کشوری با اندکی تاخیر برگزارمی شود، گفت: این جشن 24شهریور در باغ،عمارت فتح آباد و با حضور جمعی از هنرمندان سینمای ایران وکرمان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با یازدهمین جشن سینمای کرمان نمایشگاهی از پوستر فیلم های ساخته شده در لوکیشن استان کرمان وپوستر فیلم های فلیمسازان کرمانی 21شهریور(روز ملی سینما) ساعت 19 در باغ،عمارت فتح آباد افتتاح و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

عابدین پور با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن روز ملی سینما در کرمان گردهم آوردن سینماگران وایجاد همبستگی بین فیلمسازان کرمانی است اظهار کرد: قطعا برگزاری چنین مراسم هایی امکان ارتباط وتبادل افکار را فراهم کرده وبه ارتقا سطح علمی فیلمسازان کرمانی خواهد انجامید.

وی با اشاره به اتفاقات نو در جشن یازدهم گفت: امسال برای اولین بار کتاب سال سینمای کرمان چاپ ومنتشر می شود وفراخوان مسابقه فیلم های 100ثانیه ای نیز همزمان با این جشن اعلام شده است.

دبیر یازدهمین جشن سینمای کرمان با قدردانی از شورای سیاست گذاری جشن یازدهم سینمای کرمان ،افزود: در مراسم جشن روز سینما در کرمان که شامگاه 24شهریورماه برگزار می شود ضمن تجلیل از فیلمسازان موفق کرمانی به آثار منتخب در حوزه فیلم های 100ثانیه ای نیز جوایزی اهدا می شود.

وی به رونمایی کتاب سال سینمای کرمان همزمان با این جشن اشاره کرد.

عابدین پور اظهار کرد:برای برگزاری این جشن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیریت باغ،عمارت فتح آباد؛حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان،موزه هنرهای معاصرصنعتی کرمان،لابراتوار عکس کارن، جمعیت هلال احمراستان،پخش محصولات فرهنگی نقش هنر وتعاونی ماهان گشت کریمان با دبیرخانه این جشن همراهی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: جشن امسال با شعار "کپی نکنیم "برگزار می شود وهدف از انتخاب این شعار حمایت از آثار تولید شده سینمای ایران وخرید فیلم های اورژینال وجلوگیری از تکثیرغیرقانونی فیلم های تولیدی سینمای ایران است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.