رییس پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: موضوع بدنسازی در طول 20 سال گذشته به موضوع جدی و دغدغه اساسی برای تمام تیم‌های ورزشی تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان دکتر رضا قراخانلو اظهار کرد: در طی سالیان گذشته تلاش زیادی شد تا مربیان بدنساز علمی و آگاه در تیم‌های ورزشی ما به کار گرفته شوند. هر چند نسبت به گذشته از نظر بدنسازی شرایط ایده‌آلی داریم اما به هر صورت موضوع بدنسازی در بین جامعه ورزشی به یک دغدغه تبدیل شده و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به پیشرفتی که امروزه دنیا در علم بدنسازی دارد، نیاز است که در زمینه تربیت مربیان بدنساز به‌روزتر باشیم و بیشتر خود را با دانش دنیا ارتباط دهیم. در غیر این صورت به نتایج راضی‌کننده‌ای در مسابقه‌های جهانی دست پیدا نخواهیم کرد.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی تصریح کرد: امروز برگزاری اولین دوره بدنسازی از سوی پژوهشگاه تربیت بدنی برای مربیان تمام رشته‌های ورزشی با حضور یک مدرس خارجی از اسپانیا و اساتید مجرب و باتجربه کشورمان به خاطر پاسخ دادن به نیازهای نیروهای جوان در زمینه بدنسازی صورت گرفت. نیروهای جوان به دنبال آن هستند که با یادگیری بهتر و افزایش دانش خود بتوانند در پایان این دوره یک هفته‌ای در حوزه علم تمرین و بدنسازی به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنند. امیدواریم که بتوانیم در پایان این دوره به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کنیم.

قراخانلو اضافه کرد: بدون شک برگزاری این چنین دوره‌هایی سبب می‌شود تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌هایی که در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی داریم تا حدودی برطرف و مربیان بدنساز خوبی را در آینده به تیم‌های ورزشی تزریق کنیم. یقین دارم در پایان این دوره مربیان بدنساز جوان کشورمان با اعتماد به نفسی که پیدا می‌کنند قادر خواهند بود تا حدودی بر مشکلات ورزش کشور از نظر بدنسازی غلبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مربیان خانم و آقا در این دوره و استفاده از تجربیات مربی بدنساز خارجی سبب می‌شود که آنها دانش خود را با مقایسه نسبت به تجربیاتی که از آن مدرس خارجی کسب می‌کنند، با مدرس ایرانی ارزیابی کنند و با حضور در تیم‌های ورزشی از تجربیات خود به بهترین شکل ممکن برای بالا بردن آمادگی جسمانی ورزشکاران بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به استقبال خوب مربیان بدنساز خانم در این دوره اظهار کرد: با توجه به کمبودی که در بخش بدنسازی خانم در بخش ورزش کشور به ویژه در تیم‌های ورزشی بانوان وجود دارد من احساس می‌کنم این دوره می‌تواند به رشد مربیان بدنساز خانم کمک کند تا بتوانیم دغدغه‌ای که در این زمینه در بخش بانوان وجود دارد را تا حدودی مرتفع کنیم.

قراخانلو همچنین تصریح کرد: پژوهشگاه تربیت بدنی به دنبال این است که این دوره‌ها را در آینده با کیفیت بالاتر و بهتری برگزار کند تا آن را به یک برند تبدیل کند. قطعا با تبدیل این دوره‌ها به یک برند موجب خواهد شد تا پژوهشگاه چنین دوره‌هایی را به صورت انحصاری و با کیفیت بالاتری در تمام رشته‌های ورزشی برگزار کند.

وی یکی از عوامل شکست تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت‌های آسیایی اخیر و همچنین نتایج نسبتا ضعیف کشتی‌گیران در مسابقه‌های جهانی لاس‌وگاس را عدم آمادگی بدنی ورزشکاران عنوان کرد و گفت: اگر امروز تیم ملی فوتبال بانوان در رقابت‌های آسیایی با نتیجه 30 بر صفر از دور رقابت‌ها حذف می‌شود، بخشی از آن مربوط به نداشتن آمادگی بدنی فوتبالیست‌های ما در این مسابقه‌هاست. کشتی‌گیران ما با این که از آمادگی بسیار بالایی برای حضور در مسابقه‌های جهانی آمریکا برخوردار بودند، اما می‌بینیم که در چند ثانیه آخر کشتی را واگذار می‌کنند. این به خاطر این است که هنوز به شیوه‌های نوین بدنسازی کاملا آگاه نیستند و نیاز است که به این شیوه‌ها دسترسی پیدا کنند. بدون شک نبود آمادگی بدنی بالا سبب می‌شود تا ورزشکار به دلیل خستگی نتواند مهارت‌های خود را به خوبی اجرا کند.

قراخانلو در پایان گفت: امیدوارم برگزاری این دوره‌ها به مربیان ما چه آنها که به صورت حرفه‌ای و چه آنها که به صورت غیر حرفه‌ای در تیم‌های ورزشی و باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، کمک موثری بکند تا بتوانیم با تربیت این مربیان شیوه‌های نوین بدنسازی را به ورزشکاران خود انتقال دهیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.