دبیر جشنواره پدران و مادران قصه گو از برگزاری 2 جشنواره در چارچوب برنامه های 'اهواز، پایتخت کتاب' در خوزستان و به میزبانی اهواز در آذر و بهمن خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مجتبی گهستونی به برگزاری نخستین دوره این جشنواره در سال گذشته و با مشارکت قصه گویان حرفه ای و مبتدی با لهجه و گویش های مختلف اشاره کرد و گفت: در دومین سال برگزاری آن در نظر داریم تا داستان ها، افسانه ها و لالایی هایی را که مادران و پدران در سینه دارند با رویکرد بومی محل زندگی آن ها ضبط و پخش شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال از قصه گویان حرفه ای و مبتدی برای اجرای زنده و چهره های فعال ادبیات و قصه گویی از جمله رضا رهگذر گوینده برنامه قصه ظهر جمعه دعوت شده است.

گهستونی اظهار داشت: در نخستین دوره از جشنواره مادران و پدران قصه گو، بیش از 30 قصه از اقوام مختلف خوزستان تهیه و پخش شد و تعدادی از قصه گویان به صورت حضوری به اجرای آثار خود پرداختند.

دبیر جشنواره پدران و مادران قصه گو در ادامه از تقدیر یکی از پیشکسوتان قصه گویی در جشنواره امسال خبر داد.

مجتبی گهستونی بیان داشت: علاقه مندان می توانند یک فیلم قصه پنج تا 10 دقیقه ای از مادر و یا پدر خود تهیه و آن را تا پایان مهر ماه به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند تا پس از بررسی اولیه مورد داوری قرار گیرد که پس از آن به برگزیدگان بخش های مختلف آن لوح تقدیر و جوایزی اهدا می گردد.

وی در خصوص جشنواره گردشگری ادبی هم اذعان کرد: این جشنواره بسیار نو و خلاقانه می باشد و برای نخستین بار در 3 حوزه ادبیات، گردشگری و عکاسی بهمن امسال در اهواز برگزار خواهد شد.

سعید محمدپور اضافه کرد: در این جشنواره، 6 کارگاه تخصصی در حوزه های مذکور برگزار و 1 نمایشگاه عکس برپا می شود که در آن با ارائه توضیحات، مخاطبان با مکان های تاریخی و مهم که مرکز اتفاق رویدادهای مختلف در آثار نویسندگان خوزستانی بوده آشنا می گردند.

وی به بهره مندی از چهره های مختلف گردشگری، ادبیات و عکاسی در این جشنواره به مدت 1 هفته اشاره کرد و گفت: مکان برگزاری این جشنواره و نمایشگاه موزه هنرهای معاصر اهواز می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.