2 هزار و 300 گرم طلای بدون کد توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از عرضه مصنوعات فلزات گرانبها با عیار پایین تر از استاندارد از ابتدای سال تابحال، تعداد 336 مورد بازرسی از مراکز عرضه و نمایندگان فروش مصنوعات طلا در سطح استان خوزستان انجام شده است.

رضا دهدشتی زاده با اشاره به بهبود کیفیت عرضه طلا و توجه به کد استاندارد توسط عرضه کنندگان ابراز نمود در سال 92 از کل نمونه های اخذ شده 15.5درصد قابل قبول و 84.5 درصد مطابق با استاندارد نبودند و این آمار در مقایسه با شش ماهه اول امسال کاهش چشم گیری داشته و بر اساس نمونه برداری های صورت گرفته در سال جاری 78.5 درصد نمونه ها قابل قبول و 21.5 درصد آن ها مردود گردیده اند.

وی خاطرنشان کرد: تابحال 336 نمونه از مصنوعات طلا در سطح استان خوزستان توسط کارشناسان این اداره کل گرفته شده که 261 مورد مطابق با استاندارد ملی و تعداد 73 مورد مردود شده اند. همچنین 11 فقره طلای بدون کد به وزن 2 هزار و 300 گرم از عرضه کنندگان توقیف شده است که در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته اند.

دهدشتی زاده در خاتمه یادآور شد: هم استانی های عزیز هنگام خرید طلا و جواهرات به کد شناسایی استاندارد محصول و نیز قیمت روزانه این گونه مصنوعات گرانبها که توسط اتحادیه طلا و جواهرات اعلام می شود دقت نمایند و حتماً فاکتور معتبر از فروشنده دريافت نمايند.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: خوزستان ، توقیف ، طلا ، بدون کد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.