یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تأکید روسیه بر این است تا آمریکا سیاست‌هایش را در برخورد با منطقه تغییر دهد

هشدارهای روسیه به آمریکا؛ واشنگتن راهی جز تغییر رویکرد در منطقه ندارد

"مصیب نعیمی" خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون تقابل روسیه و آمریکا درباره سوریه، اظهار داشت: همانطور که از ابتدای بحران سوریه مشخص بود آمریکایی‌ها با یکسری ابزارهایی که در میان متحدین عربی خود داشتند این ویرانی را با هدف تضعیف سوریه در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.

وی ادامه داد: رفته رفته این موضوع با درگیری کردن کشورهای بیشتری همراه شد در این میان روسیه با داشتن نگاهی متفاوت با هرگونه توسل به زور مخالفت می‌کرد و امروز می‌بینیم این مخالفت‌ها با وجود معضل انحصار طلبی آمریکا که بحران را افزایش می‌دهد بیشتر شده است.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: تأکید روسیه بر این است تا آمریکا سیاست‌هایش را در برخورد با منطقه تغییر دهد و روسیه این را به خوبی می‌داند که آمریکا در شرایطی نیست که بتواند یک جنگ منطقه‌ای را پشتیبانی کند.

نعیمی خاطر نشان کرد: امروز غرب به سیاست‌های آمریکا بدبین است و می‌بیند که آنها را با چه چالش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روبرو کرده، حتی کارشناسان غربی نیز این امر را توجیح می‌کنند که وابستگی به سیاست‌های ناب به جای آمریکا جز ضرر و زیان برای آنها چیزی دیگری ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار