دموکرات‌ها نظرات مختلفی درباره حضور "جو بایدن" در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت هیل، مرگ پسر «جو بایدن،» معاون رئیس جمهور آمریکا سبب بروز نگرانی هایی در میان دموکرات ها شده است. دموکرات‌ها نگران آن هستند که بایدن نتواند در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 حضور یابد. اما سفرهای اخیر جو بایدن گمانه زنی‌ها را درباره حضور او دراین انتخابات تقویت کرده است. 

برخی از دموکرات‌های کنگره، جو بایدن را برای حضور در انتخابات تشویق می‌کنند. «جان کارنی،» نماینده کنگره جمعه گذشته گفت: «من او را به حضور در انتخابات تشویق کرده‌ام. همه ما "جو" را دوست داریم. مرگ پسرش غم سنگینی را بر دوش او و خانواده‌اش گذاشته است. او هر تصمیمی بگیرد من صد در صد با او موافق خواهم بود.»

 وی در ادامه تاکید کرد بایدن باید هر چه زودتر از بحران ناشی از مرگ پسرش عبور کرده و به مبارزات انتخاباتی وارد شود.

بسیاری از طرفداران هیلاری کلینتون نیز از حضور بایدن در این انتخابات استقبال کرده‌اند. آنها براین باورند حضور بایدن، مبارزات اولیه انتخابات را پر شورتر خواهد کرد که در نهایت، این موضوع به نفع تمامی دموکرات‌ها تمام خواهد شد.

«مایک هاندا،» نماینده کنگره و از طرفداران کلینتون گفت: «من از هیلاری حمایت کردم؛ اما به نظرم حضور بایدن نیز در این انتخابات جایگاه ما را تقویت می‌کند.»

از طرف دیگر، برخی از دموکرات‌های طرفدار کلینتون مطمئن نیستند که حضور بایدن در این انتخابات تاثیری مثبت داشته باشد. آنها معتقدند این مسئله ممکن است سبب تضعیف موقعیت کلینتون شود.

برخی نیز منتظر تصمیم بایدن در این زمینه هستند. «جان لارسون،» رئیس پیشین انجمن حزبی دموکرات گفت: «واضح است که بایدن با صداقت در این مبارزه شرکت خواهد کرد. او در میان اعضای حزب از محبوبیت برخوردار است. مردم به تصمیم او هر چه که باشد احترام می گذارند.»

در چند هفته اخیر با کاهش حمایت‌ از کلینتون در نظرسنجی‌ها، پس از رسوایی وی در رابطه با موضوع ایمیل های شخصی اش ، احتمال حضور بایدن در انتخابات را تقویت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار