مرحله یک هشتم نهایی بسکتبال جام ملت‌های اروپا شب گذشته با مشخص شدن تیم‌های حاضر در مرحله بعد در فرانسه به پایان رسید.

پازل یک چهارم نهایی کامل شد/ فرانسه فردا پایتخت بسکتبال دنیابه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دیدارهای دیشب با دیدار تیم‌های جمهوری چک و کرواسی آغاز شد. در این دیدار برخلاف تصور اکثر کارشناسنان، کرواسی نتوانست نمایش درخشانی داشته باشد. این تیم کوارترهای اول تا سوم را به ترتیب با نتایج 13 بر 20، 18 بر 28 و 12 بر 7 به حریف خود واگذار کرد و تنها در 10 دقیقه پایانی موفق شد 16 بر 15 مقابل جمهوری چک به برتری برسد اما در مجموع شاگردان رونن گینزبورگ در جمهوری چک به پیروزی برسند. جمهوری چک با این برد، حریف صربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

دیدار فنلاند و صربستان، از حساس‌ترین دیدارهای مرحله یک‌هشتم پایانی یوروبسکت 2015 هم دیشب بین تیم‌های صربستان و فنلاند برگزار شد. فنلاندی‌ها شروعی طوفانی داشتند و با برتری 24 بر 23 مقابل حریف قدرتمند خود، نوید یک بازی نزدیک و سراسر هیجانی را دادند اما صرب‌ها در یک‌چهارم دوم مسابقه همه چیز را عوض کردند. برتری 28 بر 19 صربستان در کوارتر دوم، نیمه نخست را 48 بر 43 به سود خود تمام کردند. شاگردان الکساندر جورجویچ کوارتر‌های سوم و چهارم را هم به ترتیب 23 بر 21 و 23 بر 17 به سود خود تمام کردند تا با برتری 94 بر 81 ضمن صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی، فنلاند را هم از گردونه مسابقات قهرمانی اروپا خارج کنند.

در دیگر دیدار مرحله یک هشتم‌پایانی، تیم لیتوانی در حالی برابر گرجستان به برتری 85 بر 81  رسید که در اکثر لحظات مسابقه از حریف خود عقب بود. آن‌ها کوارتر نخست را 20 بر 17 به گرجستانی‎ها واگذار کردند اما در کوارتر دومم به پیروزی 22 بر 20 دست یافتند تا نیمه نحست با برتری خفیف 40 بر 39 گرجی‌ها به پایان برسد. در کوارتر سوم هم چیزی عوض نشد و رقابت شانه به شانه دو تیم در نهایت 22 بر 22 به تساوی کشید تا با ثبت نتیجه 60 بر 59  به سود گرجستان در پایان کواتر سوم، همه چیز به 10 دقیقه پایانی کشیده شود. بازی پایاپای دو تیم حتی تا سه دقیقه مانده به پایان بازی هم ادامه داشت اما در دو دقیقه پایانی ورق برگشت. بازی هوشیارانه جوناس ماکیولیس به داد لیتوانی رسید تا این تیم با درخشش فوروارد قدرتی خود در پایان به پیروزی 85 بر 81 برسد.

لیتوانی با این برد حریف ایتالیا در دور یک چهارم نهایی شد. ایتالیایی که با برتری کامل و با 30 امتیاز اختلاف (82 بر 52) حریف خود را در هم کوبید و به این مرحله رسید.

به این ترتیب فردا شب در مرحله یک‌چهارم نهایی سی و نهمین دوره بسکتبال جام ملت‌های اروپا این دیدارها برگزار می‌شود:

اسپانیا – یونان/ ساعت 18:30 ( به وقت محلی)

صربستان – جمهوری چک/ ساعت 18:30

فرانسه – لاتویا/ ساعت 21:00

ایتالیا –لیتوانی/ ساعت 21:00

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار