تیم ملی بسکتبال لیتوانی با شکست صربستان علاوه بر حضور در فینال یوروبسکت 2015، هشتمین تیم راه یافته به المپیک هم نام گرفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه وزش باشگاه خبرنگاران جوان، دومین دیدار از مرحله  نیمه پایانی یوربسکت 2015، ساعت 23:30 دیشب ( به وقت تهران) در تالار پیر مائوری شهر لیل فرانسه آغاز شد و با برتری 67 بر 64 لیتوانی به پایان رسید.  

کوارتر نخست این دیدار با درخشش یوناس والانسیناس 22 بر 17 به سود لیتوانی به چایان رسید.  در 10 دقیقه دوم جورجوویچ، سرمربی صربستان که می‌دانست در صورت ایجاد فاصله زیاد شانس زیادی در ادامه بازی نخواهد داشت.
، سعی کرد با پرس شدید و یارگیری منطقه‌ای لیتوانی را متوقف کند که تا حدودی هم در این کار موفق بود و وقت دوم با پیروزی 17 بر 13 صربستان به پایان رسید اما در مجموع دو کوارتر، این لیتوانی بود که 35 بر 34 نیمه نخست را برنده به رختکن رفت.  
 
شاید یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تمام زندگی بازیکنان صربستان، 10 دقیقه سوم دیدار این تیم برابر لیتوانی باشد. جایی که پرتاب‌های آزاد وشوت‌های 2 و 3 امتیازی تئودوسیچ، بیه‌لیسا، رادولیسا و  سبوتیس بازیکنان بزرگ و سرشناس صربستان هرچه زدند به در بسته خورد تا در پاایان کوارتر سوم، لیتوانی با حساب 13 بر 9 باز هم به برتری برسد.  
 
صربستان در 10 دقیقه پایانی هرچه در چنته داشت رو کرد اما جورجویچ و شاگردانش حریف بداقبالی خود نشدند. هرچند صرب‌ها در این کوارتر به برتری 21 بر 19 رسید اما در مجموع لیتوانی با بازی خوب جوناس والانسیوناس 67 بر 64 تیم فاتح میدان لقب گرفت و ضمن صعود به دیدار فینال سی و نهمین دوره یوروبسکت، هشتمین تیمی باشد که حضور خود را در المپیک 2016 قطعی می‌کند.  
 
پیش از این حضور تیم‌های بسکتبال برزیل ( میزبان المپیک ریو) آمریکا (قهرمان دور پیش) استرالیا (قهرمان اقیانوسیه)، نیجریه (قهرمان آفریقا)، ونزوئلا و آرژانتین (قهرمان و نایب قهرمان آمریکای جنوبی) و اسپانیا (فینالیست یوروبسکت 2015) در المپیک ریو مسجل شده بود.  

تیم‌های ملی بسکتبال اسپانیا و لیتوانی فرداشب  در فینال سی و نهمین جام قهرمانی یوروبسکت در  پیر مائوری لیل به مصاف یکدیگر می‌روند و فرانسه و صربستان هم دیدار رده‌بندی یووربسکت 2015 را برگزار خواهند کرد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار