مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات یورو بسکت 2015 دیشب با صعود صربستان و لیتوانی به نیمه نهایی این رقابت‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، شب گذشته مرحله یک‌چهارم نهایی یوروبسکت 2015 با دو دیدار در لیل فرانسه به پایان رسید. 

در یکی از این دیدارها تیم ایتالیا به مصاف لیتوانی رفت و در پایان با نتیجه 95 بر 85 مغلوب حریف خود شد. لیتوانی کوارتر نخست را با درخشش یوناس ماکیولیس 21 بر 20 به سود خود تمام کرد. 

ایتالیا در کوارتر دوم با بازی خوب جنتیله و بارگنانی درصدد تلافی درآمد اما آن سوی میدان هم کازمیناسکاس، بارها مدافعان ایتالیا را آزار داد تا این کوارتر هم با تساوی 16 بر 16 به پایان برسد و لیتوانی با برتری 37 بر 36 به رختکن برود. 

بازی متعادل دو تیم در کوارتر سوم هم بازی پایاپای دو تیم  ادامه داشت. گالیناری با تمام وجود سعی می‌کرد منجی تیم‌اش شود اما لیتوانی لحظه‌ای پا پس نمی‌کشید. والانسیوناس هم در جمع شاگردان جوناس کازولاسکاس چهره درخشان تیم‌اش در 10 دقیقه سوم بود. این کوارتر هم 23 بر 23 مساوی شد تا با ثبت نتیجه 60 بر 59 در پایان کوارترسوم دو تیم به استقبال کوارتر چهارم بروند. 

داستان کوارتر چهارم هم با دیگر زمان‌های این مسابقه توفیری نداشت. لحظه‌ای ایتالیا به برد امیدوار می‌شد و لحظه‌ دیگر نیمکت لیتوانی به هوا پرواز می‌کرد. تیزهوشی گالیناری در پسین ثانیه‌های این کوارتر به فریاد ایتالیا رسید تا این تیم بالاخره در یک کوارتر به برتری برسد و با پیروزی 20 بر 19 در مجموع کار را به تساوی 79 بر 79 برساند تا بازی در اوورتایم دنبال شود. 

برخلاف 4 کوارتر بازی پایاپای، در وقت اضافه ورق برگشت و لیتوانی که از حریف آماده‌تر به نظر می‌رسید، ابتکار عمل را به دست گرفت و با برتری 16 بر 6 و با استفاده از ترن‌اوورهای متعدد و عجیب ایتالیا، در مجموع به پیروزی 95 بر 85 برسد. 

در پایان این دیدار جوناس والانسیوناس از لیتوانی با 26 امتیاز و 15 ریباند، جهره برتر میدان شد. 

لیتوانی با این پیروزی در نیمه‌نهایی حریف صربستانی شد که با 89 بر 75 جمهوری چک را شکست داد و خود را به جمع 4 تیم برتر جام سی و نهم رساند. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار