کتاب «در ستایش بیداری» آبان‌ماه سال جاری همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت «طاهره صفارزاده» منتشر خواهد شد.

رضا اسماعیلی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مسئولیت خود به عنوان دبیر کل کنگره جایزه ادبی طاهره صفارزاده و مشفق کاشانی گفت: کتاب «در ستایش بیداری» همزمان با بزرگداشت صفارزاده در آبان‌ماه سال جاری توسط ناشر تخصصی آثار وی چاپ خواهد شد. این کتاب گزیده‌ اشعار شاعران معاصر در رثای طاهره صفارزاده خواهد بود. کتاب «در ستایش بیداری» سال گذشته منتشر شد و امسال ویرایش جدید این کتاب چاپ خواهد شد.

وی افزود: شعرهای جدیدی که شاعران در رثای طاهره صفارزاده سروده‌اند بر شعرهای گذشته کتاب «در ستایش بیداری» افزوده خواهد شد و تحت عنوان ویرایش جدید کتاب در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات قرار می‌گیرد.

این شاعر با اشاره به انتشار کتابی همزمان با بزرگداشت مشفق کاشانی اظهار داشت: با توجه به نشست‌هایی که با خانواده مرحوم مشفق کاشانی داشتم قرار است، شعرهای چاپ شده این شاعر را برای چاپ آماده کنیم این کتاب به طور مستقل در دی ماه سال جاری همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت مشفق کاشانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: کتاب «تذکره ادبی خلوت انس» را به طور مشترک با استاد مشفق کاشانی در زمان حیات وی انجام می‌دادم. سه جلد آن توسط موسسه نشر روزنامه اطلاعات منتشر شده بود و هم اکنون قرار است جلد چهارم این کتاب نیز چاپ و منتشر شود.

وی ادامه داد: کتاب «تذکره ادبی خلوت انس» شرح حال شاعران معاصر ایران است. نگارش جلد چهارم این کتاب را بنا بر وصیت مشفق کاشانی ادامه دادم نگارش جلد چهارم آن با همان سبک و سیاق استاد مشفق کاشانی انجام شد. این کتاب به زندگینامه شاعران جوان می‌پردازد و تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار