دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی خبر درگذشت یکی از دانشمندان برجسته پژوهشگاه فضایی ایران را در حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه، تایید کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر سید احمد حاتمی کلشتری عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی ایران در حادثه دلخراش اخیر در مکه معظمه، دار فانی را وداع گفت.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی درگذشت جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام و دکتر احمد حاتمی از دانشمندان برجسته کشورمان را تسلیت گفت.

در پی وقوع طوفان و بارش شدید باران روز جمعه (20 شهریور) در مکه مکرمه و واژگونی یک دستگاه جرثقیل کنار مسجدالحرام، 107 نفر از جمله 8 زائر ایرانی جان باختند و دهها نفر زخمی شدند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر سید احمد حاتمی کلشتری در زمانی که در  کار کمک به مصدومان حادثه سقوط جرثقیل نزدیک کعبه بوده، خود دچار سانحه می‌شود و بعد از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.

دکتر سید احمد حاتمی عضو هیات علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران دارای  مدرک فوق دکترای مهندسی مکاترونیک و دکتری مهندسی مکانیک طراحی کاربردی از انگلستان است.

دکتر احمد حاتمی کلشتری علاوه بر عهده دار بودن مدیریت چندین پروژه ملی، دارای چندین ثبت اختراع در ایران و انگلستان و مقالات متعدد علمی در نشریات معتبر و کنفرانس‌های بین‌المللی و ملی است.

منبع:پرس تی وی
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
آقای حاتمی در حال کمک بودن که....
بعد از سه روز پیکر پاکشون رو بدون موبایل پیدا میکنن در حالی که ضربه ای به طور افقی به شقیقه شون برخورد کرده بوده در حالی که اگر مال سقوط جرثقیل بود ضربه باید عمودی یعنی از بالا باشه

لعن الله علی آل سعود
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خدا رحمتشون کنه
خدا لعنت کنه این عربستان بی عرضه فقط بلده ایرانیها رو به کشتن بده پول میگیرند که شکمهاشون رو گنده کنن به فکر جان حجاج که نیست! !! خدا ازشون نگذره! !!
Russian Federation
رزا
۱۳:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
دقت کردید این حادثه. در تاریخ یازده سپتامبر اتفاق افتاده؟! طوفان درست کردن. هم که برای بشر امروز کاری نداره...
من مشکوکم
بعدا معلوم میشه
Germany
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
چنین ادم های نخبه ای باید محافظ و اسکورت داشته باشند اما حیف که کسی گوشی بهشون نمیده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۲:۴۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
میشه بگین چه حادثه ای افتاد که ایشون فوت کردند؟ نمیشه که از کنارش ساده گذشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
کدام طوفان!!!
Australia
omid
۱۲:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خدا رحمتشون کنه، چرا این خبر رو اینقدر دیر اعلام کردند؟ چرا روز اول مسئولین محترم حج روی هوا گفتن که تمامی ابرانی ها در سلامت به سر میبرن؟؟؟؟؟ هر روز تعدادکشته ها اضافه شد، حتی مفقود هم داریم. اخه وقتی هیچ اطلاعی ندارند نباید خبری رو اعلام کنند.
United States of America
عیدی
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
هیچ کاری از این آل سعود و آمریکاییهای خبیث بعید نیست توی پاکستان به ظاهر قصد واکسیناسیون یک شهر رو دارند در صورتی که دنبال دی ان ای بن لادن میگشتن تا پیداش کردن توی عربستان هم قصد ترور دانشمندان رو دارن هم دانشمند و هم تعداد زیادی انسان دیگه رو می کشن به اسم اتفاق و یا طوفان چهار سال پیش هم توی حج عمره یکی از دانشمندان ایرانی رو دزدیدن و تحویل آمریکاییها دادن
Iran (Islamic Republic of)
nazari
۱۲:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
استاد فوق العاده مهربون، شریف، وارسته و بزرگواری بودن
ان شاالله با امامان در بقیع محشور بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
افرادي كه منفي مي‌دهند نيازمند روان‌پزشك ماهر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
اخوان گیلانی
۰۹:۱۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
روحش شاد
ان شاء الله جایگزین تربیت کرده باشند
Australia
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
این دانشمندمحترم که روحش شادباد باین تخصصهای فنی مهندسی درچه زمینه ای به زائرین مصدوم کمک میکرده اند وچگونه دچارسانحه شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
توی حج عمره 4 سال قبل هم یکی از دانشمندان ایرانی رو دزدیدن و تحویل آمریکاییها دادن