یک روانشناس از خانواده ها خواست تا مدرسه را به عنوان محل یادگیری همراه با شور و نشاط به فرزندان خود معرفی کنند و از اتفاقات و خاطرات خوب دوران مدرسه برای کلاس اولی‌ها بگویند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فاطمه مرادی گفت: کلاس اولی ها را باید برای ورود به مدرسه آماده کرد، این آمادگی شامل آمادگی های فردی، اجتماعی، روانی و تحصیلی خواهد بود و این مسئله می تواند در علاقمند کردن آنها به درس و مدرسه اثرگذار باشد.

این روانشناس گفت: آموزش مهارت های ارتباطی به نوآموزان ضروری است و تقویت این نوع مهارت سبب می شود تا دانش آموز بتواند با هم کلاسی های خود دوست شده و از این طریق حس رضایتمندی از مدرسه رفتن و تحصیلداشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از نوآموزان کلاس اولی وابستگی زیادی به والدین خود دارند با دور شدن از والدینشان ممکن است دچار اضطراب جدایی شوند، والدین چنین نوآموزانی باید در روز های باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی به بهانه های مختلفی مثل خرید فرزندانشان را تنها گذاشته و به او بیاموزند که نمی توانند همیشه و همه جا همراه آنها باشند و آنها باید مستقل شدن را بیاموزند.

وی آموزش مهارت یکجا نشستن و مشغول شدن به فعایت را در نوآموزان ضروری دانست و گفت: بعضی از نوآموزان تحمل نشستن در یک محل به مدت طولانی را ندارند و این اتفاق می توانند مدرسه رفتن و سر کلاس درس نشستن را برای آنها به یک مشکل بزرگ تبدیل کند، لذا توصیه می شود والدین به فرزندانشان مهارت یک جا نشستن و مشغول شدن به یک کار و فعالیت را بیاموزند تا در مدرسه با مشکل مواجه نشود.

این روانشناس در پایان گفت: توصیه می شود خانواده ها در مورد مدرسه رفتن فرزندانشان و هزینه های احتمالی آن با احساس نارضایتی سخن نگویند، چراکه این رفتار ها سبب می شود تا فرزندشان مدرسه رفتن را یک اتفاق آسیب زننده به اقتصاد خانواده بپندارد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کرمانشاه ، نوآموز ، کلاس ، اولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.