رونمايی از رنگين كمانی از پروژه‌های حمل و نقل پاك در پايتخت

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: در آستانه آغاز سال جديد تحصيلی، شاهد ورود بخشی از ناوگان وسايل نقليه پاك در سه‌ بخش مترو و تاكسی و موتورسيلك هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان سيد جعفر تشكری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران در مراسم رو نمايی از ناوگان جديد حمل وتقل كه با حضور شهر دار تهران برگزار شد، إظهار كرد: در بخش اول، ١٠رام قطار جديد وارد خطوط مترو می شود كه ٦رام قطار در خطوط درون شهری ، يك رام قطار جدید حومه‌ای در مسير متروی تهران – كرج  و 3 رام قطار كه به صورت كامل مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته‌اند، وارد ناوگان ريلی پايتخت می شوند.

وی با بیان اينكه با ورود اين 10 رام قطار جديد به ناوگان، 250 هزار سفر به ظرفيت جابه جایی متروی تهران اضافه می شود، افزود: ورود اين قطارهای جديد، می تواند پاسخگوی بخشی از افزايش تقاضای سفر با مترو كه از اول مهر ماه شاهد آن خواهيم بود ،باشد.

*خودروهای نسل جديد تنها در ناوگان تاكسيرانی چند شهر دنيا به كار گرفته شده‌اند

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه 6400 دستگاه تاكسی پيكان آلاينده و فرسوده تهران در نيمه دوم سال به تدريج از ناوگان تاكسيرانی خارج خواهند شد، اضافه كرد: قرار نيست به جای اين خودروها، خودروهای آلاینده كه از استانداردهای لازم برخوردار نيستند جايگزين شوند، بلكه خودروهای استاندارد و پاك مطابق با استانداردهای روز دنيا جايگزين آنها می شوند.

تشكری هاشمی با بيان اينكه نخستين گروه از خودروهای پاك در قالب تاكسی های هيبريدی وارد ناوگان تاكسيرانی تهران می شوند، تصريح كرد: در حال حاضر اين خودروها به عنوان نسل جديد خودروهای روز جهان تنها در ناوگان تاكسيرانی چند شهر پيشرفته دنيا به كار گرفته شده‌اند.

وی با تأكيد بر اين كه سياست مديريت شهری ارتقای كيفی ناوگان تاكسيرانی به جای گسترش كمی تاكسی هاست، اضافه كرد: به موازات بهبود كيفيت ناوگان تاكسيرانی، برای 80 هزار راننده‌ای كه در اين ناوگان مشغول به كار هستند نيز دوره‌های بازآموزی اصول و مبانی رانندگی حرفه ای پيش‌بينی شده است.

معاون شهردار تهران امروز از پلاك‌ شدن نخستين گروه از موتورسيكلت‌های برقی كه قرار است از ماه‌های آينده به تدريج جايگزين مورتوسيكلت‌های بنزينی شوند  به عنوان بخش ديگری از وسايل نقليه نسل جديد كه به تدریج وارد ناوگان موتوری خواهند شد، خبرداد و گفت: اين موتورسيكلت‌ها با تسهيلات ويژه در اختيار متقاضيان قرار می گيرد.

تشكری هاشمی با بيان اين كه موتورسيكلت‌های بنزينی، آلايندگی بسياری توليد می كنند و آثار غير قابل جبرانی بر سلامت محيط زيست شهری و شهروندان بر جای می گذارند، گفت: صدها هزار دستگاه موتورسيكلت بنزينی كه هر روز در تهران به ويژه در محدوده مركزی شهر تردد می كنند، ميليون‌ها شهروندان را مورد تهديد قرار داده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار