مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی در سفر به شهرستان درگز از پيگيري جدي ثبت جهاني محوطه تاريخي بنديان درگز خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسين زارع صفت گفت: اين موضوع به صورت جدي پيگيري می شود و اميدواريم به زودي شاهد ثبت جهاني محوطه تاريخي بنديان باشيم.

وی در بازدید از کارگاه صنایع دستی، حمام تاریخی ارباب، سایت موزه بندیان، نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی و تفریحی شهرستان و با شرکت در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان با حضور نماینده مردم شهرستان درگز در مجلس و اعضاء کارگروه گردشگری افزود: درگز به لحاظ پیشینه تاریخی ، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات محلی، فرهنگ و آداب رسوم محلی یک شهرستان غنی است.

زارع صفت تصریح کرد: ما می توانیم بواسطه هر یک از همین جاذبه ها در فصول مختلف سال با برنامه ریزی و برگزاری جشنواره های مختلف گردشگران بسیاری را جذب کنیم.

وي مردم درگز را مهمان نوازو با فرهنگ غنی توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به طبیعت زیبای این شهرستان ، یکی از راه هایی که میتواند برای مردم محلی کسب درآمد کند صنعت گردشگری و توجه به ایجاد کلبه های بوم گردی و خانه مسافرها است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با اعلام آمادگی برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان گفت: این سازمان آمادگی داردکه با حضور کارشناسان خبره گردشگری استان ، دوره های آموزشی برای دهیاران و علاقه مندان،مشاوره، احداث اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافر را در سطح شهرستان درگز برگزار کند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.