حسین خلفی گفت: ما در این سالها با پیشرفت هایی که در فناوری صلح آمیز هسته ای به دست آورده ایم توانسته ایم 200متخصص و فوق متخصص در زمینه ی پزشکی هسته ای را تربیت کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  خلفی با اشاره به اینکه سالیانه برای 200 میلیون نفر در جهان از ایران دارو با فناوری هسته ای تولید و صادر می شود اظهار داشت: چرخه سوخت هسته ای نماد صنعتی شدن فناوری هسته ای در کشور است و ما در این سالها تاکنون یک سوم معادن مورد نیاز کشور در چرخه هسته ای را شناسایی کرده ایم.

معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی هسته ای کشور با بیان اینکه در کشور ما خوشبختانه دانش استخراج این منابع وجود دارد اظهارد اشت: ما در برنامه داریم که تا چند سال آینده بقیه ی این معدن ها را هم شناسایی کنیم و منابع فعلی سوخت رئاکتور تهران را تامین می کند.

خلفی، با تاکید بر اینکه هم اکنون دو معدن اورانیوم فعال در شهرهای یزد و بندر عباس داریم افزود:ما از طریق فعالیت نیروگاه بوشهر سالیانه 5/7 میلیون تن در مصف سوخت های فسیلی کشور صرفه جویی می کنیم.

وی گفت: مصرف برق با فناوری هسته ای سالیانه 8 میلیون تن هم از آلاینده های زیست محیطی   کشور را کاهش می دهد.

وی از  قطع نشدن برق در کشور با روی کار آمدن نیروگاه های هسته ای خبر داد و افزود: به واسطه نیروگاه هایی که در کشور هست به خصوص بوشهر قطعی برق در کشور نداریم و اگرهم زمانی روی دهد به حداقل می رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه راهبردی هسته ای کشور از اعلام آمادگی ایران برای صادرات  برق مازاد کشور به کشورهای همجوار خبر داد و اظهارداشت:  طی برنامه های آینده با قرار داد انجام شده 2 نیروگاه هزار و 200 مگا واتی در 8 سال آینده با به روز ترین فناوری های و دستگاه های جهان در کشور ما ساخته می شود .

حسین خلفی از به کار گیری کاربرد پرتوها ی رادیواکتیو در بخش کشاورزی کشور خبر داد و گفت: ما از  این پرتوها برای کشاورزی کشور با توجه به بحران کم آبی و شور شدن آبها استفاده کردیم و در نخستین گام امسال برنج و گندم تولید شده با این فناوری را بر داشت کردیم.

وی به انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت  و درمان برای ایجاد  بیمارستان و مرکز تحقیقاتی فوق تخصصی و تخصصی  سرطان  در کشور با بهره گیری از این پرتو ها اشاره کرد و افزود:  مرکز تولید استاندارد رادیو داروها  به زودی در کشور ایجاد می شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.