شهرک نشینان صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.

شبکه تلویزیونی الجزیره؛ "الیاس کرام،" خبرنگار شبکه در قدس در گزارشی از یورش صبح امروز شماری از شهرک نشینان به مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد: ساعتی پیش گروهی از شهرک نشینان به مسجدالاقصی یورش بردند. از ساعت هشت صبح امروز گروهی از شهرک نشینان را مشاهده کردیم که به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. این یورش‌ها تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی صورت گرفت و پس از آن نیز گروه دیگری که تعداد آنها به سی شهرک نشین می‌رسید، تحت مراقبت شدید امنیتی به مسجد یورش بردند. 

وی با اشاره به تصویر افزود: اتوبوس‌های صهیونیستی نزدیک باب المغاربه قابل مشاهده است. شهرک نشینان معمولا از باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش می‌برند. گروهی از شهرک نشینان در کنار باب المغاربه هستند و در انتظار فرارسیدن نوبت خود برای یورش به مسجد به سر می‌برند. شهرک نشینان با اتوبوس‌هایی که به آنها اشاره کردیم، به اینجا می‌آیند. شهرک نشینان از باب المغاربه وارد می‌شوند و سپس از مسجدالاقصی و صحن‌های آن عبور می‌کنند و خود را به باب الرحمه و معبد کوهستان می‌رسانند. آنها در ادامه از باب السلسله خارج می‌شوند و به سمت بخش قدیمی قدس می‌روند. 

خبرنگار ادامه داد: با وجود این یورش‌ها به نظر می رسد اوضاع آرام است و هیچ درگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها دیده نمی‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی هنوز نیروهای خود را در مناطق مختلف منتهی به مسجدالاقصی نگه داشته است. بر اساس خبرهایی که از مدافعان مسجدالاقصی دریافت کردیم فعلا هیچ محدودیتی برای ورود نمازگزاران مسلمان به مسجدالاقصی اعمال نشده است. 

خبرنگار در ادامه به تصویر تعدادی از شهرک نشینان که ساعتی پیش وارد صحن های مسجدالاقصی شده بودند و در نزدیک باب الرحمه قدم می زدند اشاره کرد و درباره بازداشت‌ها در قدس گفت: نیروهای اشغالگر صهیونیست شب گذشته در بخش قدیمی قدس دست به یورش و بازداشت زدند و در آن 8 فلسطینی از جمله 6 نوجوان را به اتهام اخلال در نظم عمومی و پرتاب سنگ به سمت نیروهای اسرائیلی در درگیری روزهای گذشته در بخش قدیمی قدس، بازداشت کردند. به جز این بازداشت‌ها، اوضاع آرام است هر چند که مناطق اطراف قدس شب گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای صهیونیست و فلسطینی‌ها بود. نیروهای اشغالگر اعتراضات فلسطینیان را در منطقه عیزریه در شرق قدس سرکوب و به سمت شرکت کنندگان در این اعتراضات گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرد و بر اثر آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند. دو فلسطینی در محله سلوان در قدس نیز به سبب پرتاب سنگ به سمت یک گشتی صهیونیست بازداشت شدند. 

وی در ادامه افزود: امروز مشخص خواهد شد که اوضاع در قدس به سمت آرامش پیش می‌رود یا شاهد تشدید تنش ها خواهیم بود؛ اما با توجه به دعوت برخی محافل اسلامی و ملی از فلسطینیان برای حرکت به سمت مسجدالاقصی جهت اقامه نماز جمعه، فردا نیز روز سرنوشت سازی خواهد بود. این احتمال وجود دارد که این امر باعث تشدید حضور نیروهای نظامی صهیونیست در اطراف بخش قدیمی قدس و اعمال محدودیت‌هایی برای ورود مسلمانان به مسجد الاقصی برای اقامه نماز شود و به درگیری و تنش بین نیروهای صهیونیست و نمازگزاران فلسطینی منجر شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار