درپی درگیری های خشونت آمیز در مسجد الاقصی رئیس جمهور فرانسه به شدت ابراز نگرانی کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با عبدالله دوم پادشاه اردن درباره درگیری های خشونت آمیز در مسجد الاقصی به شدت ابراز نگرانی کرد.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد فرانسوا اولاند  نگرانی شدید خود را درباره درگیری های خشونت آمیز در اطراف صحن مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس  بیان و بر ضرروت انجام هر اقدامی برای آرام کردن اوضاع  تاکید کرد.

الیزه با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره این حوادث گفتگو کرد، افزود فرانسوا اولاند تاکید کرد  هر اقدامی برای زیر سئوال بردن وضع حاکم بر صحن مسجد الاقصی بعد از سال 1967 با خطرات جدی بی ثبات کننده همراه خواهد بود .

فرانسوا اولاند همچنین بر تعهد فرانسه برای رعایت کامل حرمت مکان های مقدس تاکید و اعلام کرد این حوادث بار دیگر اهمیت از سر گیری سریع مذاکرات را برای پیشبرد حل و فصل مناقشه  ثابت می کند که این مسئله در راستای همراهی بین المللی با روند صلح است که فرانسه عملی شدن آن را با هدف تشکیل کشور مستقل، دارای حاکمیت و با ثبات فلسطینی در کنار اسرائیل پیشنهاد داده است . 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار