جشن انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی بافت فرش مهرماه سال جاری درتبریز برگزارمی شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حق پرست با اعلام این خبر گفت: در نشست هماهنگی جشن انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانی بافت فرش که در مهرماه سالجاری با حضورجمعی از هییت ریسه شورای جهانی صنایع دستی  و مسولین بلند پایه کشوری و استانی  شاهد برگزاری آن در تبریز خواهد بود.

وی افزود: در این جلسه که در استانداری آذربایجان شرقی برگزارشد مقررگردید تا سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان ریس و و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان نایب ریس کمیته اجرایی همایش تمهیدات لازم رابرای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این جشن فراهم نمایند.

حق پرست  زمان برگزاری این جشن را 14 مهرماه سالجاری عنوان نمود و تصریح کرد:این مراسم با حضور رییس شورای جهانی صنایع دستی  ورییس منطقه ای غرب آسیا و اقیانوسیه در شورای جهانی صنایع دستی ورییس سازمان میراث فرهنگی کشور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی همچنین ازپیش بینی برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های علمی و اقتصادی در حاشیه این مراسم خبر داد و افزود:تصمیم بر این است تا 14 مهر هر سال انتخاب تبریزبه عنوان شهر جهانی در حوزه بافت فرش دستباف گرامی داشته شود.

گفتنی است :انتخاب تبریز به عنوان شهرجهانی بافت فرش  دستبافت پس از ارایه مدارک و مستندات و سوابق طراحی ،بافت و تجارت فرش به شورای جهانی صنایع دستی و نیز بازدید اعضای این شورا در اوایل سپتامبر سال 2015 میلادی صورت گرفت.
انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.