معاون برنامه ریزی وسرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از ایجاد بازارچه های دائمی عرضه و فروش صنایع دستی تمام استان های کشور در دو سال آتی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازتبریز؛به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی شیرکوند در بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در تبریز گفت: تلاشی که دولت در حال حاضر در ارتباط با میراث فرهنگی و صنایع دستی انجام می دهد تلاش در راستای نجات یک صنعت در حال اضمحلال است.

وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل عوامل داخلی و خارجی ، این صنعت ارزشمند روند رو به نزولی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به صنعت دستی و رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد ابراز کرد: حمایت مستقیم مادی و معنوی از افرادی که به صورت مستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند یکی از مهم ترین اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

شیرکوند از صنعت دستی به عنوان تابلو و بهترین نماد برای معرفی جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: متاسفانه در حال حاضر تانقطه استاندارد و مورد انتظار خود فاصله داریم ولی امیدواریم که با استمرار سیاست های حمایتی باعث شکوفایی بیش از پیش این صنعت در کشور باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به عناوینی از سیاست های حمایتی این سازمان از صنعتگران صنایع دستی اظهار کرد: ارائه تسهیلات با نرخ سود پایین و حمایت عملیاتی از تشکیل بازارچه های صنایع دستی از مهم ترین سیاست های حماتی ما در سازمان است.

وی در همین راستا عنوان کرد: یکی از برنامه های این سازمان، راه اندازی بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمامی استان هاست که این امر در دو سال آتی با اهتمام هرچه بیشتری انجام می شود.

وی به بحث صادرات صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از میزان صادرات صنایع دستی نداریم چرا که بخش اعظمی از صنایع دستی کشور به صورت چمدانی از کشور صادر می شود.

شیرکوند ضمن ابراز رضایت از حضور گسترده استان ها در ششمین نمایشگاه صنایع دستی تبریز، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را زمینه ساز حضور محصولات صنایع دستی بومی ایرانی در بازارهای جهانی و افزایش فرصت های لازم برای صادرات آنها عنوان کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.