مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۲۲۵ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار فرهنگی در سال تحصیلی جدید آماده تحصیل و تدریس در مدارس استان می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ صابر سپهری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ حدود ۲۲۵ هزار دانش‌آموز آمادع تحصیل در ۳ هزار مدرسه در سطح استان می‌باشند که در سال تحصیلی جدید ۲هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی نسبت به سال گذشته به تعداد دانش‌آموزان استان افزوده شده است.

وی با اشاره به مدرسه‌های در دست اجرا در استان بیان کرد: قرار است با برنامه‌ر‌یزی‌های اداره کل آموزش و پرورش ۸ مدرسه دیگر تا پایان شهریور ماه امسال تحویل این اداره داده شود که امید می‌رود با تکمیل این مدارس دیگر مشکل خاصی در زمینه تحصیل دانش‌آموزان در استان نداشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما در برخی از مناطق استان از جمله نواحی یک و دو اردبیل٬ پارس‌آباد و خلخال با تراکم دانش‌آموز رو به رو هستیم و به دلیل کمبود فضاهای آموزشی ۳۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در شیفت عصر تحصیل می‌کنند.

سپهری از خیرین مدرسه‌ ساز خواست تا در ساخت و نوسازی مدارس در سطح استان با اداره کل آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند که برای سال‌های تحصیلی آینده با مشکل کمبود فضاهای آموزشی مواجه نشویم.

وی از برگزاری جشن شکوفه‌ها ویژه کلاس اولی‌ها در ۳۱ شهریور خبر داد و افزود: ۹۹ درصد کتب درسی دانش‌آموزان در تمامی نواحی و مناطق استان تهیه شده و آماده توزیع است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، سال ، تحصیلی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.