به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آنها در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که شاید باور رایج مبنی بر بد بودن احساسات منفی در محیط های کاری تا حدی نادرست است و در واقع این مساله ارتباط زیادی به تفاوت های موجود در محل کار دارد. به کلامی دیگر، محیط و شرایطی که از احساسات منفی در امور شغلی استفاده می شود، تعیین کننده میزان اثربخشی این احساسات خواهد بود.
برای نمونه خشم همیشه به نتایج منفی نمی انجامد و می توان از آن به عنوان نیرویی برای مبارزه با بی عدالتی ها بهره جست. حتی در برخی موارد، خشم اگر در راستای مبارزه با بی اخلاقی ها و زیر پا گذاشتن اصول انسانی باشد، می تواند موثر و مطلوب باشد.
از سویی دیگر، بیش از اندازه مثبت بودن ممکن است به جای افزایش احساس مثبت و یا بهره وری بیشتر در محیط کار، موجب ایجاد نوعی سطحی نگری شود.
همچنین منفی بودن می تواند تاثیری مثبت داشته باشد و موجب توافق جمعی کمتر و در نتیجه گفتگوی بیشتر میان کارکنان شده و در نتیجه میزان کارآمدی تیم کاری افزایش یابد.
منبع: مهر
انتهای پیام/