رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچکس مانند بشار اسد نمی‌تواند سوریه را از این وضعیت نجات دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ولایتی در دیدار با "خوزه مانوئل گارسیا مارگایو" وزیر خارجه اسپانیا گفت: چهار سال پیش دخالت برخی از دولت‌های منطقه و کشورهای غربی باعث بی‌ثباتی سوریه شد.

وی ادامه داد: از ابتدای این مشکلات، تأکید جمهوری اسلامی ایران بر حضور دولت قانونی بشار اسد در این کشور بوده است تا وضعیت سوریه مثل لیبی نشود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در این مدت که از بحران سوریه گذشته است با وجود یک دولت مستحکم امکان گفت‌وگوها بود اما برخی کشورها بر حذف اسد تأکید داشتند که البته این اشتباهی بود که توسط این کشورها اتفاق افتاد.

ولایتی تأکید کرد: از 80 کشور جهان جنگجویان در سوریه حضور دارند، در حالیکه هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و تنها راه حل بحران این کشور، اجرای روش‌های دموکراتیک است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچکس مانند بشار اسد نمی‌تواند سوریه را از این وضعیت نجات دهد.

وی تصریح کرد: اعضای شورای امنیت با کشورهای منطقه باید برای یافتن راه حل برای بحران پناهندگان تلاش کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولایتی در حاشیه این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران چه برنامه‌ای برای دوران پساتوافق دارد، اظهار داشت: هر کشوری اعم از کشورهای منطقه و همچنین کشورهای اروپایی که بخواهد بر اساس احترام متقابل و رعایت اصل دخالت نکردن در امور داخلی با ایران وارد تعامل شود، قطعا با استقبال ما روبرو خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون حضور ایران هیچ برنامه‌ای در منطقه موفقیت آمیز نخواهد بود، گفت: با وجود امتیازاتی که ایران در منطقه دارد می‌توان با همراهی کشورمان شاهد بهبود روند تعامل در منطقه باشیم اما بدون حضور ایران قطعا این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار