معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران و سرپرست سازمان امداد و نجات امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی چگونگی مقابله با بلایای طبیعی پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چگونگی مقابله با بلایای طبیعی امشب 28 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور ناصر چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات و مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
اکبرپور در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور گفت: مردمی که در مناطق سیل خیز و یا در بستر رودخانه‌ها قرار می‌گیرند باید از آمادگی‌های لازم برخوردار باشند.
 
 سازمان مدیریت بحران نقش هماهنگی دارد

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با اشاره به این که سازمان مدیریت بحران نقش هماهنگی دارد بیان کرد: هماهنگی در چارچوب قانون به سازمان مدیریت بحران محول شده است.
 
وی ادامه داد: 11 فروردین سال 88 در قم رود سیل ایجاد شد به طوری که از قبل هماهنگی و هشدارهای لازم داده شده بود و طبق  اظهارنظر ممکن بود 15 هزار نفر در آن سیل قربانی شوند.
 
 
اکبرپور با اشاره به این که به محض صدور اخطار مدیران استان قم را مجاب کردیم تا مردم را از بستر رودخانه خارج کنند افزود: در آن زمان بیش از 15 هزار نفر در بستر رودخانه قرار داشتند که ممکن بود حادثه بدی رخ دهد اما با هماهنگی‌های به عمل آمده آن مسئله ختم به خیر شد.
 
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران با بیان این که در حادثه اخیر پیرامون سیل در برخی از مناطق کشور سهل انگاری صورت گرفت خاطر نشان کرد:مردم بارش باران را ملاحظه می‌کردند اما بی تفاوت نسبت به این امر عمل کردند.

مقابله با بحران نیازمند آموزش هماهنگی است

 ناصر چرخ ساز سرپرست  سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به این که باید دستگاه های دخیل در امر از آمادگی لازم برای مقابله برخوردار باشند گفت: مقابله با بحران نیازمند آموزش هماهنگی است.
 
برای مقابله با بحران نیازمند اقدامات گروهی و دسته جمعی هستیم
 
وی با اشاره به این که مردم باید بدانند که در صورت مواجه با بلایا چگونه اقدام کنند خاطر نشان کرد: برخی از آموزش‌های را انجام داده‌ایم ولی نیازمند کار گروهی و دسته جمعی هستیم لذا سازمان مدیریت بحران 14 کارگروه دارد که باید دست به دست هم دهند.

در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب اکبرپور با بیان این که در دنیای امروز از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود گفت: ما نیز از سال گذشته به دنبال این هستیم که سازمان هواشناسی را با توجه به بحث روز مجهز کنیم که البته هنوز که هنوز است نتوانستیم آن اقلامی را که مورد نیاز است را در اختیارشان قرار دهیم که برخی از این موضوع نیز به مشکل مالی برمی گردد
 
عملیات امداد و نجات را مختومه اعلام نکردیم

چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات نیز در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز مفقودی داشته‌ایم که پیدا نشده باشد اظهار داشت: مفقود رسمی نداشتیم اما آخرین بحث این است که یک نفر تحت عنوان مفقودی اعلام شده که در حال حاضر دستگاه های انتظامی در حال بررسی موضوع است ضمن این که ما نیز عملیات امداد و نجات را مختومه اعلام نکردیم.
 
در حادثه پاکدشت در بحث هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مشکلی وجود نداشت
 
اکبرپور در خصوص حادثه پاکدشت نیز اظهار داشت: در حادثه پاکدشت مشکلی در بحث هماهنگی با دستگاه های اجرایی اعم از استانداری تهران و فرمانداری شهرستان پاکدشت نداشتیم.
 
در بخش دیگری از این برنامه سرهنگ کورانیان رئیس پلیس راه شرق تهران نیز در خصوص این که چرا جاده امام رضا زودتر بسته نشد تا مردم دچار مشکل نگردند گفت: تمام تلاش ما این است که جاده را با ایمنی باز نگه داریم و هر جا که احساس کنیم که ایمنی مسافر به خطر می‌افتد آن زمان است که جاده را می‌بندیم.
 
در محور امام رضا هیچ چالش و آسیبی نداشتیم

وی تاکید کرد: بر این اساس ما در محور امام رضا هیچ چالش و آسیبی نداشتیم.
 
در انتهای این برنامه ناصر چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات نیز تاکید کرد: در مقابله با بحران‌های طبیعی مهم‌ترین موضوعی که باید در نظر گرفته شود بحث آموزش و فرهنگ سازی است که در این راستا مردم باید همیشه به هشدارها دقت کنند.

انتهای پیام/



برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار