پنج در حرم امامین عسکریین (ع) که در اهواز به دست هنرمندان کشور ساخته شده‌اند روز یکشنبه در آیینی با حضور نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مسئولان سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی خوزستان در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز رونمایی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در آیین رونمایی از پنج در حرم امامین عسکریین (ع) اعلام شد عملیات ساخت شش در حرم امامین عسکریین (ع) از آذر سال 1392 آغاز بود که پنج در آن با مشارکت مردم خوزستان در اهواز، آبادان، امیدیه و اندیمشک ساخته و هزینه ساخت یک در نیز با مشارکت مردم مازندران تامین و تحویل این استان شد.

در ساخت این در ها چهار مترمکعب چوب ساج، 261 کیلوگرم مس، 37 کیلوگرم نقره، 350 گرم طلا، 372 کیلوگرم برنج، 42 کیلوگرم استیل، 82 کیلوگرم آلومینیوم و 20 مترمکعب شیشه به کار رفته است.

پنج در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) با مشارکت مردم خوزستان با بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است. در این ارتباط مردم خیر خوزستان یک کیلو و 50 گرم طلا نیز برای ساخت این درها هدیه کردند. این درها تا دوم مهرماه در معرض بازدید عموم مردم در محل حسینیه ثارالله (ع) اهواز خواهد بود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در آیین رونمایی از درهای حرم امامین عسکریین (ع) اظهار کرد: راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 1382 تا 1393  نوسازی، بازسازی و تعمیر حرم امامین عسکریین (ع) بود و تمام اقدام‌ها در این خصوص به بهترین شکل صورت گرفت.

حجت الاسلام سید محمود موسوی ادامه داد: پس از این اقدام‌ها در پی برگزاری نشستی در نجف قرار شد از ابتدای سال 1394 بحث توسعه حرمین در دستور کار قرار گیرد که تاکنون اقدام‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به این اقدام‌ها در زمان حاضر خوزستان در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف حدود دو هزار متر سهم دارد که امید است این روند همچنان به خوبی پیش رود.

حجت الاسلام موسوی به برنامه‌های آتی این ستاد اشاره کرد و گفت: در حرم امام حسین (ع) نیز با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا 20 سال آینده 600 هزار متر دیگر سهم خوزستان در توسعه حرمین خواهد بود اما این روند به مرور زمان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در زمان حاضر با توجه به این برنامه‌ها در چارچوب توسعه حرم امامین کاظمین (ع) تحول عظیمی صورت گرفته و در سامرا نیز اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: اکنون به کوری چشم دشمنان اسلام، مساله حرم امامین عسکریین در دست انجام است و هیچ سدی نیز نمی‌تواند مانع کار شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به توسعه حرم حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: در بازسازی صحن حرم زینب (س) نیز این استان نقش موثری داشت و تمام نقاط آسیب دیده آن تعمیر شد و امسال نیز توسعه حرم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اینک با رایزنی‌های صورت گرفته عملیات اجرایی برنامه‌های توسعه حرمین در سوریه آغاز شده و هیچ مشکل امنیتی نیز در این خصوص وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که برای توسعه حرمین عسکریین نگران تامین اعتبار نیستیم گفت: مردم خوزستان همواره در صحنه حاضر بوده و در سخت ترین شرایط به ما کمک کرده‌اند.

وی از مراحل پایانی پروژه طلاکاری ایوان حرم علوی که با 120 میلیارد ریال کمک اهدایی مردم خوزستان انجام شده خبر داد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.