حرم مطهر رضوی در شب شهادت امام محمد باقر(ع) سیاهپوش و عزادار می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان زائران و مجاوران آن حضرت برای عرض تسلیت به بارگاه مطهررضوی مشرف شده و با تشکیل حلقه های معرفت به بیان سیره عملی امام محمدباقر(ع)می پردازند.

مراسم نوحه خوانی و مرثیه سرایی با مداحی ذاکران اهل بیت سلام الله علیها در رواقهای حرم مطهر برگزار می شود .

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با اعلام برنامه های شب و روز شهادت امام محمدباقر(ع)در حرم مطهر رضوی گفت: هفتم ذی‌الحجه مصادف با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) در سال114 هجری قمری است ، حرم مطهر رضوی نیز به همین مناسبت وبرای آگاهی و آشنایی زائران و مجاوران با فضایل و سیره این امام همام مجالسی در شب وروز شهادت برگزار خواهدکرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی افزود: در شب شهادت امام محمدباقر(ع) نیزمراسمی بعدازنماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مقری با بیان فضایل حضرت در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی تصریح کرد: در روز شهادت امام محمدباقر(ع) مراسمی بعداز نماز ظهر و عصر با سخنرانی آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد با موضوع ابعاد شخصیت‌های حضرت و درس‌ آموزه‌های زندگی امام باقر(ع) و مرثیه سرایی ذاکرین اهل‌بیت(ع) در رواق امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی در پایان افزود: در حاشیه‌های این مراسم‌ها حلقه‌های معرفت با عنوان پرسمان رضوی با محوریت تدوین اندیشه‌های فقهی و بیان سیره عملی امام محمدباقر(ع) در شب و روز شهادت در صحن جمهوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.