کارشناسان شرایط جسمانی و روحی دو برادر همسان را به طور همزمان در زمین و فضا در یک آزمایش پزشکی مورد مطالعه قرار خواهند داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به نام Scott Kelly به تازگی تصاویری منحصر به فرد از کره زمین، کره ماه و زهره از فضای بیرونی ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کرده است.

عجیب‌ترین آزمایش فضایی بر روی دو برادر دوقلوی فضانورد + تصاویر

گفتنی است: در این عکس‌ها انحنای زمین، ماه و سیاره زهره و تقارنی منحصر به فرد از آنها مشاهده می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، سیاره زهره به خصوص به دلیل بازتابش نور خورشید در تصاویر به دست آمده وضوح بسیار بالایی دارد..

به طور معمول لایه‌ای از ابرها به دور سیاره زهره مشاهده می‌شود که این ابرها در حدود 75 درصد از نور خورشید را که به سیاره زهره برخورد می‌کند را منعکس می‌کنند و در صورتی که در جدیدترین عکس به دست آمده از سیاره زهره به دلیل عکاسی از بخشی که ابرها در آن وجود ندارند تصویر واضح‌تری از این سیاره به دست آمده است.

فضانورد Scott Kelly که این تصاویر فوق حرفه‌ای از سیارات را منتشر کرده است به همراه فضانورد روس میخایئل Kornienko از ماه مارس 2014 در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می‌برند.

هدف از این ماموریت آزمایشی منحصر به فرد برای بررسی چگونگی رفتار بدن و تغییرات هورمونی و بیولوژیکی در اثر سفرهای طولانی مدت فضایی است فضانورد Scott Kelly دارای یک برادر دو قلوی همسان است که او نیز فضانورد است و در حال حاضر در زمین اقامت دارد تا پزشکان به طور هم زمان بتوانند اثرات زندگی در فضا و زمین را در این دو فضانورد بررسی کنند.

عجیب‌ترین آزمایش فضایی بر روی دو برادر دوقلوی فضانورد + تصاویر

فضانورد دیگر مستقر در ایستگاه فضایی Kornienko، پنجاه و چهار ساله و اهل کشور روسیه است که رکورد‌دار اقامت در فضا دارد.

قرار است این دو فضانورد به مدت یک سال کامل دو برابر مدت زمان عادی ماموریت‌های فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کنند و در 10 آزمایش در 4 حوزه فیزیولوژی انسانی، بهداشت رفتاری، میکروب شناسی و اثرات مولکولی شرکت کنند. 

یکی از اصلی ترین آزمایش‌ها در خصوص چگونگی تابش اشعه‌های کیهانی بر بدن و چگونگی طی شدن روند پیری در انسان است در صورتی که آزمایش دیگر قرار است سطح سیستم ایمنی بدن فضانوردان را مورد بررسی قرار دهند.

هدف نهایی از انجام چنین آزمایش‌هایی به دست آوردن نتیجه در خصوص اعزام فضانورد به مسافرت‌های طولانی مدت فضایی از جمله سفر به سیاره مریخ و حتی سیارات دورتر در منظومه شمسی است.

هریک از دو فضانورد سابقه اقامت طولانی مدت در فضا را دارند. 
این دو فضانورد همچنین باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند و از خوردن مواد شیرین، شور و پرچرب به مقدار زیاد معذور هستند.

همچنین برای انجام آزمایشات آنها باید هم پا با برادر دو قلوی آقای Kelly بر روی زمین به انجام تمرینات ورزشی، تست تنفس و نیز تست دو بر روی دستگاه تردمیل بپردازند.

در خلال اقامت طولانی مدت در فضا دو فضانورد باید به انجام وظایف محوله از جمله انجام آزمایشات علمی، عکسبرداری، تعمیر تجهیزات، نصب و راه اندازی سیستم‌ها، ارتباط با کره زمین و نیز کنترل تجهیزات بپردازند.

تصاویر به دست آمده از کره ماه توسط فضانورد ایالت متحده به دلیل نزدیک بودن ایستگاه فضایی به کره ماه با کیفیت بسیار بالا است و کره ماه را بسیار بزرگ نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار