نماینده سازمان ملل به احزاب لیبی هشدار داد دیگر در این سازمان، هیچ مذاکره‌ای برای دستیابی به توافق صلح انجام نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، گفت‌و‌گو‌های صلح لیبی در مقر ساحلی «صخیرات» در مراکش به دلیل تعطیلات عید قربان، از چهارشنبه تا یکشنبه متوقف می‌شود. این در حالی است که  «برناردینو لئون،» نماینده سازمان ملل به اعضای طرف‌های رقیب در مجلس لیبی اعلام کرد طرح پیشنهادی، آخرین تلاش سازمان ملل برای دستیابی به توافق صلح محسوب می‌شود و امکان تجدیدنظر در آن وجود ندارد.

این دیپلمات اسپانیایی با بیان اینکه تلاش برای رسیدن به توافق بین طرف¬های درگیر، بیش از حد انتظار به درازا کشیده است، اظهار داشت آنها پس از بازگشت از تعطیلات می¬توانند این طرح را نپذیرند؛ ولی با این انتخاب، بلاتکلیفی و سختی کار با جامعه‌ی بین‌المللی را انتخاب کرده‌اند.
از اوت سال گذشته( سی و یک روز منتهی به شهریور سال 93)، ارتش کنترل طرابلس -- پایتخت لیبی - را در اختیار گرفت. از آن زمان تا کنون لیبی دو مجلس و دو دولت داشته است. 

سازمان ملل ماه‌ها در تلاش بوده است میان دو طرف درگیر، توافقی ایجاد کند تا این کشور از حکومتی واحد برخوردار شود. سازمان ملل مایل است دولت آینده لیبی نقش مؤثرتری در مبارزه با گروه تروریستی داعش ایفا کند؛ اما طرح‌های این سازمان همواره با مخالفت طرف‌های درگیر روبه‌رو شده‌است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار