معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: استان اردبیل با آب و هوای دلپذیر ، آثار تاریخی و باستانی فراوان و ده ها دهنه آبگرم معدنی یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از اردبیل ؛ عسگر سنگی از رونق فعالیت های اکوتوریستی و بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال پایدار جوامع بومی و محلی به ویژه در مناطق روستایی این استان خبر داد .

وی به نقش اقامتگاه های بوم گردی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمنیه طبیعت گردی برای ایجاد اشتغال پایدار جوامع بومی و محلی به ویژه در مناطق روستایی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: اقامتگاه های بوم گردی نوعی اقامتگاه بومی و محلی برای اسکان گردشگران است که بر خلاف هتل ها دارای شرایط خاص محیطی و فرهنگی هستند.

سنگی تصریح کرد: اقامتگاه های بومی یاد شده بیشتر در مناطق بکر طبیعی ، روستاها ، قلعه ها و خانه های بازسازی شده قدیمی ایجاد و با شیوه خدمات رسانی مطلوب برای گردشگران اداره می شوند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف از ایجاد این اقامتگاه های بومی مناطق مختلف استان را آشنایی گردشگران با سبک زندگی سنتی رایج در هر منطقه و استفاده از غذاهای سنتی و امکانات محلی آن و گذراندن سفر خود در محیطی آرام و بکر عنوان کرد و گفت: برخی از این اقامتگاه ها تفریحات طبیعت گردی چون بیابان گردی ، جنگل نوردی و گردشگری نجومی را نیز مکمل کار خود کرده و خدمات کاملی را به گردشگران ارائه می دهند.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.