بیمه برای زنان سرپرست خانوار می‌تواند موجب آرامش خاطر باشد و آینده آنان را تامین کند.

زنان سرپرست خانوار و چالشها و حمایت ها
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،شناسایی 5 هزار زن سرپرست خانوار در تهران نشان می‌دهد که این دسته از زنان آسیب‌ پذیر نیازمند توجه و تامین مالی برای خود و فرزندانشان هستند.

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در این زمینه از نیاز به یک الگوی حمایتی برای زنان سرپرست خانوار سخن می‌‌گوید.

برگزاری نمایشگاه‌های کارآفرینی در حمایت از زنان سرپرست خانوار می‌تواند روزنه‌ای برای ورود این زنان در بازار کار باشد اما آیا میزان فروش محصولات آنها از طریق این نمایشگاه‌ها کفاف زندگی آنها را می‌دهد.

چند درصد از زنان سرپرست خانوار تحت بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند؟ و چه سازمانی متولی این امر است؟، چه اقداماتی تا به حال برای این زنان صورت گرفته است؟

مدیر کل امور بانوان استانداری تهران خرداد ماه امسال و در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، می‌گوید تنها 16 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

بیش از 200 هزار نفر زن سرپرست خانوار در استان تهران هستند و اولویت امور بانوان استان تهران را توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اعلام می‌کند.

**مهارت آموزی بانوان یک ضرورت است

ممکن است زنان سرپرست خانوار برای تامین معاش خانواده خود جویای کار باشد  پو این یک امر ضروری برای این زنان است که زمینه برایشان فراهم باشد و بتوانند بدون دردسر در کارگاه‌های مهارت آموزی شرکت و در آن حرفه‌ای را بیاموزند.اما این امر تا چه حد محقق شده است و دستگاه‌های مسئول تا چه حد توانستند آرامش خاطر را برای آنان فراهم کنند؟

**کارکردن با دستمزد پایین

برای مشاغلی که زنان سرپرست خانوار به آن مشغولند دستمزد و در کنار آن بیمه بسیار مهم است تا این زنان با طیب خاطر روزگار خود را بگذرانند و دیگر نگران آینده خود و فرزندانشان نباشند.باید منتظر ماند تا ببینیم مسئولان سازمان‌های متولی مانند سازمان تامین اجتماعی و بهزیستی کمیته امداد تا چه حد به فکر این قشر از زنان خواهند بود؟

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، زنان ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار