کاهش سن زنان سرپرست خانوار و شمار زنانی که به دلایل مختلف مالی به مراجع ذی‌ربط مراجعه می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.

کاهش سن زنان سرپرست خانوار همچنان ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خانواده‌های ایرانی معمولا مردان سرپرست خانواده محسوب می‌شوند اما برخی اوقات تحت شرایطی خاص این مسئولیت به عهده‌ی زنان گذاشته می‌شود.

 تعداد زنان سرپرست خانوار به جمعیت افزایش نرخ طلاق، افزایش نرخ جرایم اجتماعی، اعتیاد و مهاجرت سرپرست خانواده‌ها روند صعودی دارد.

 مبحث زنان سرپرست خانواده از مقوله‌های جدی در سال های اخیر محسوب می‌شود و به دفعات بسیار از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف بر رفع آن تاکیدشده است اما متاسفانه تاکنون به مسئله‌ای حل نشدنی بدل شده به ویژه آن که افزایش طلاق بر این معضل بیش از پیش دامن زده است.

بسیاری از زنان سرپرست خانوار به دلیل وجود جو فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه‌ نمی‌توانند به صورت مستقل و با فرزندانشان زندگی کنند و به اجبار با والدین و یا بستگان نزدیک خود زندگی می‌کنند، زنانی که به جهت داشتن یک زندگی بدون دغدغه برای خود و فرزندشان سیل توهین و نگاه‌های اطرافیان می‌شوند اما چرا با تمامی این سختی‌ها و شرایط دشوار برای این بانوان سن زنان سرپرست خانوار کاهش یافته است؟ 

*یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست خانوار

 اکنون یک میلیون و 900 هزار خانوار در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از این تعداد یک میلیون و 49 هزار زن سرپرست خانوار هستند.

 ذوالفقاری معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار می‌گوید: سن زنان سرپرست خانوار کاهش یافته است و شمار زنان فقیری که برای دریافت خدمات حمایتی به این نهاد مراجعه می‌کنند، هر سال در حال افزایش است بر این اساس 81 درصد زنان سرپرست خانوار به علت فوت همسر، 14 درصد به علت طلاق و 5 درصد به علل دیگر جز آمار محاسبه شده‌اند.

گفتنی است؛سازمان‌های حمایتی باید در کنار حمایت‌های مستقیم از زنان سرپرست خانوار آموزش‌های لازم برای رویارویی با مشکلات و جلوگیری از ابتلا به آسیب‌های اجتماعی را نیز ارائه دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار