فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز توسط «فرهاد توحیدی» دبیر جشنواره و با حضور رسانه‌ها در محل سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، وی زمان برگزاری جشنواره را از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ اعلام کرد و گفت: این جشنواره به صورت هم‌زمان در تهران و مراکز استان‌ها بعد از ده سال وقفه، برگزار خواهد شد.
 
توحیدی گفت: اهداف سیاست‌گذاران جشنواره فیلم سبز صرفآ برگزاری یک جشنواره سینمایی با اهداف هنری نیست. در این دوره و دوره‌های گذشته تلاش شده است تا این جشنواره بستر و محملی برای بردن دغدغه‌های زیست محیطی بین عموم مردم باشد و انگیزش‌های فردی و اجتماعی را در جهت پاسداشت محیط زیست را تقویت کند. 
 
دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، ضمن بحرانی خواندن وضعیت محیط زیست گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ شهر درگیر تنش بی‌آبی هستند و به دلیل برداشت‌های غیرمجاز، سفره‌های آب زیر زمینی تحت فشار قرار گرفته است. 
 
عضو هیأت مدیره خانه سینما ضمن اشاره به برگزاری چهار دوره‌ گذشته جشنواره، از ناپدید شدن آرشیو آثار دوره‌های گذشته جشنواره فیلم سبز در سازمان محیط زیست در دولت گذشته خبر داد و گفت: در هشت سالی که پشت سر گذاشتیم حوزه محیط زیست به فراموشی سپرده شد و به یک حوزه تجملی تبدیل شده بود. 
 
توحیدی گفت: در دوره ۸ ساله دولت قبل، زیست‌گاه‌های حیات وحش واگذار شد و مناطق حفاظت شده تخریب شد اما در دولت یازدهم این رویه مورد بازنگری قرار گرفت و نتیجه‌اش این شد که شاهد افزایش روزهای هوای سالم در تهران بوده‌ایم. 
 
وی افزود: هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست پاسداری کند و به همین دلیل است که ما در جشنواره فیلم سبز به دنبال این هستیم که «مسئولیت‌های شهروندی»  به مردم گوشزد شود. بسیاری از مردم نسبت به محیط زیست بی اعتنا هستند و در آلوده کردن محیط زندگی‌شان نقش دارند. 
 
عضو هیأت مدیره خانه سینما «تم» اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم سبز را موضوع «آب» اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه کشور ما در اقلیم خشک قرار دارد، شرایط خشکی در «نجد» ایران تشدید شده است و اگر تدابیر لازم عملی نشود نیمی از شهرهای کشور غیر مسکون خواهد شد. 
 
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز از برگزاری جشنواره در شش بخش خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در اين جشنواره در زمینه فیلم داستاني بلند بالای ۵۰ دقيقه، داستاني کوتاه ۳۰دقيقه ای، مستندهای بلند بیشتر از ۳۰دقيقه، مستندهای کوتاه  کمتر از ۳۰ دقيقه، همچنين آثار انيميشن و آثار مردمي با یکدیگر رقابت خواهند کرد. 
 
وی افزود: مردم براي ارسال آثار خود به جشنواره مي توانند با استفاده از وسايل رايج تصويربرداری از جمله موبايل در اين جشنواره حضور پيدا کنند. 
 
وي اعلام کرد: فراخوان اين جشنواره از امروز در سايت جشنواره قابل دسترسی است و ۱۷ دی ماه آخرين مهلت ارسال آثار به اين جشنواره خواهد بود. 
 
عضو هیأت مدیره خانه سینما از حضور شرکت‌کنندگان خارجی در همه‌ی بخش‌های جشنواره به جز بخش فیلم‌های مردمی خبر داد و گفت: هیئت داروان هر بخش به صورت مستقل و بین‌المللی در نظر گرفته شده است.  


منبع: عصر ایران


انتهای پیام/ 
برچسب ها: فیلم سبز ، جشنواره ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.