فرماندار ملكان اقتصاد مقاومتي را شاه كليد پيشرفت و توسعه كشور دانست و خاطرنشان كرد: اين اقتصاد متكی بر محور مردم بوده و آنان مالک آن هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسكندرزاده در مراسم مشترك نيروهاي مسلح و يگان هاي نمونه بسيج در سپاه ملكان افزود: بايد پايه هاي اقتصادي كشور چنان محكم شود كه حتي با اوضاع نابسامان جهاني هم تكانی نخورد.

وی در ادامه به تشريح روند تثبيت انقلاب و توطئه هاي مختلف استكبار جهاني به رهبري آمريكا بر عليه انقلاب اسلامي پرداخت و اظهار كرد: اوايل پيروزي انقلاب اسلامي پيام انقلاب ما پيام صلح و دوستي با كشورهاي منطقه بود ولي استكبار جهاني به سركردگي آمريكا با ترس از پيام استكبار ستيزي ايران اسلامي رژيم بعث عراق را تشويق به حمله به ايران اسلامي كرد.

وي افزود: اهدافي كه انقلاب اسلامي داشت پيام فرهنگي و دوستي و خودباوري ملتها بود نه هدف جنگ  و اين جنگ را بر كشور ما تحميل كردند و حدود 44 كشور كشور عراق را از لحاظ مالي و تجهيزات جنگي بر عليه ما تامين كردند ولي رزمندگان اسلام با رهبري و فرماندهي امام راحل و با توكل به ايمان در برابر آنها ايستادند و در نهايت به پيروزي رسيدند.

فرماندار ملكان با بيان اينكه در جنگ تحميلي دوست و دشمن خود را شناختيم و به اين باوررسيديك كه بايد روي پاي خود بايستيم تصريح كرد: ما در جنگ با خودباوري و توكل به ايمان، مقاومت و ايستادگي را در تاريخ ثبت كرديم.
 وي جنگ ايران با استكبار جهاني را تمام نشده دانست و گفت: بعد از پايان جنگ نظامي هم اكنون در جنگ اقتصادي بسر مي بريم و بايد اقتصاد مقاومتي را حتي پس از تحريم ها ادامه دهيم.

در ادامه فرمانده سپاه ملكان نيز ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي 8 سال دفاع مقدس به تشريح علل حمله نظامي عراق به كشورمان پرداخت و گفت: چرخش 180 درجه اي نظام مقدس جمهوري اسلامي و به خطر افتادن منافع آمريكا و تسخير لانه جاسوسي آمريكا باعث شد اين كشور صدام را براي حمله به ايران تشويق كند و رژيم بعث عراث نيز كه رژيمي جاه طلب بود و سوداي سردمداري جهان عرب را در سر داشت به اين حمله دست زد.

سرهنگ پاسدار جواد اكبري براندازي و جلوگيري از نفوذ ايران در بين ملل اسلامي را از علل ديگر حمله به كشورمان ذكر كرد وافزود: استكبار جهاني با طول دادن به جنگ و تسليح صدام به تسليحات مدرن و كمك هاي مالي در فكر تضعيف و در نهايت شكست كشور ايران اسلامي بود ولي جوانان ايران اسلامي تا آخر تنور جنگ را گرم نگه داشته و ايستادگي كردند.

فرمانده سپاه ملكان جنگ كنوني ايران اسلامي با استكبار جهاني را جنگ فرهنگي دانست و گفت :اهميت جنگ نرم كمتر از جنگ نظامي نيست چرا كه دشمن امروز در حوزه هاي مختلف باورهاي اعتقادي و فرهنگي جوانان را نشان گرفته است.

وي خطاب به مسئولين شهرستان ملكان گفت : وظیفه مسئولين این است که  با تلاش هاي بی دریغ  در حوزه فرهنگي و انتقال تجربيات پيشكسوتان جهاد و شهادت در مقابل جنگ فرهنگي استكبار جهاني ایستادگی کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.