رئیس کمیسیون لوایح شورای عالی نظام پزشکی گفت: مشابه گذشته، طرحی به طور ناگهانی و شتاب زده، بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان به سرعت تدوین و بلافاصله ابلاغ گردید.

دکتر حسین قشلاقی رئیس کمیسیون طرح ها و لوایح شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: با عنایت به تجارب به دست آمده از چالش‌ها و مشکلات اجرای طرح تحول به نظر می رسید ملاحظات و حساسیت‌های بیشتری از سوی مسئولان و کارشناسان وزارت بهداشت در تدوین بسته‌های طرح تحول آموزش صورت گیرد.

وی افزود : متاسفانه این بار نیز مشابه گذشته، طرحی به طور ناگهانی و شتاب زده، بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان و ذینفعان در مدت کوتاهی به سرعت تدوین و بلافاصله ابلاغ گردید.

به گفته وی در بسته‌های اعلام شده، طیف وسیعی از تغییرات و نوآوری مورد نظر وزارت بهداشت لحاظ شده است اما هر بسته نقد و تحلیل خود را خواهد داشت.

قشلاقی با بیان اینکه برخی موارد مثبت و تاثیرگذار در اصلاح فرآیند آموزش علوم پزشکی حداقل به صورت تئوریک در بسته‌های 11 گانه مطرح شده است، ابراز داشت: مواردی نیز وجود دارد که به هیچ عنوان قابلیت اجراء ندارند و با شرایط حاکم بر سایر طرح‌ها و فقدان زیرساخت‌های لازم برای آینده این طرح، می‌تواند تاثیر نامطلوب در کیفیت آموزش داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: تحول و نوآوری آموزش پزشکی در طرح تحول سلامت نیز مانند سایر طرح‌های قبلی پشت درهای بسته وزارت بهداشت تدوین شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار