ییس آکادمی ملی فوتبال گفت: مهارتهای فوتبال صرفا محدود به مسایل فنی نیست و آموزش های لازم فوتبال آموزان را از سنین کودکی آغاز کرده ایم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علیزاده رییس آکادمی ملی فوتبال گفت: در بحث فوتبال پایه بدون شک برگزاری رویدادهای فنی قسمتی از ماجرای تربیت فوتبال آموزان است و بخش های مهم تر دیگری هم وجود دارد که امروز در قالب مهارتهای مرتبط با فوتبال شاهد آموزش این بخش ها هستیم و کارگاه های کنترل خشم، کنترل دوپینگ، بازی جوانمردانه و دیگر مهارتهای مرتبط با فوتبال به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: اینگونه آموزش ها باید از کودکی صورت بگیرد و از ابتدا هم هدف ما از برگزاری فستیوال ها، پیاده سازی مدل های جهانی آموزش رده پایه فیفا (گرس روتس) بوده و همواره تاکید زیادی در آموزش رویدادهای فرهنگی داشتیم. البته امسال بحث تندرستی و سلامت را هم در برنامه های آموزشی فستیوال قرار دادیم و تلاش ما این است که فوتبال آموزان با شناخت از بدن خود از فوتبال سالم و شاداب لذت ببرند.

رییس آکادمی ملی فوتبال گفت: رویکرد دیگر ما در فستیوال امسال بررسی فعالیت های آنتروپومتری 450 فوتبال آموز نخبه شرکت کننده در این فستیوال است تا با اندازه گیری های دقیق و بررسی عملکرد فوتبال آموزان در تست ها، یک میانگین ملی را تهیه کنیم و با ارائه آن به استانها، دیگر فوتبال آموزان استانها را با استاندارهای مورد نظر آشنا کنیم و معیاری برای افزایش انگیزه آنها در رسیدن به استاندارها ایجاد کنیم. 

علیزاده افزود: دو دستاورد بسیار بزرگ فستیوال امسال همسو سازی دو وزارت خانه بزرگ است که به لحاظ سازمانی در برگزاری چنین فستیوال هایی باید حضور داشته باشند اما امسال برای نخسین بار بر اساس مسئولیت های خود با ما همکاری کردند. در فستیوال امسال وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش مشارکت کردند که بر همین اساس برگزاری فستیوال دیگر محدود به فدراسیون فوتبال نیست بلکه بطور ملی برگزار می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که سطح کارگاه های آموزشی برگزار شده را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: به نظرم کارگاه های برگزار شده سطح خوب و قابل قبولی دارد، اما کافی نیست. همه تلاش خود را می کنیم تا برگزاری اینگونه کارگاه ها در سال آتی یکی از بخش های فستیوال های استانی باشد تا بچه ها در استانهای خود با این کارگاه ها آشنا شوند و در فستیوال های ملی صرفا نوع دیگری از کارگاه ها را تجربه کنند و بیشتر بطور میدانی درگیر برگزاری کارگاه ها باشند. بطور کلی سطح کیفی کارگاه های امسال با سطح جهانی قابل مقایسه است و امیدوارم هر ساله سطح فستیوال ها همانند چند سال اخیر افزایش پیدا کند.

رییس آکادمی ملی فوتبال تاکید کرد: از نکات بسیار مهم فستیوال امسال باید به میزان مشارکت بسیار خوب استانها و استقبال آنها اشاره کنم. البته باعث خوشحالی است شاهد اثر آموزش های سال های پیش هستیم و بچه ها بسیار سازمان یافته رفتار می کنند. امیدوارم در فستیوال دختران که مهرماه و با حضور 25 استان برگزار می شود هم شاهد همین روند و برگزاری کارگاه ها در چنین سطحی باشیم.

وی در پایان گفت: فستیوال امسال را برای نخستین بار به میزبانی یکی از استانها و در استان البرز برگزار کرده ایم که جا دارد از عوامل برگزاری استان البرز و بخصوص گل محمدی تشکر ویژه ای داشته باشم. در صورت کسب تجربه موفق که تا کنون اینگونه بوده، از سال آتی میزبانی را به استانها خواهیم سپرد تا شاهد کسب تجربه هرچه بیشتر استانها در برگزاری فستیوال ها باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار