سنندج؛

اقامه نماز عید سعید قربان در استان کردستان

مردم متدین و خداجوی کردستان با طلوع خورشید در اجتماعاتی دشمن شکن و سرشار از معنویت نماز باشکوه عید سعید قربان را اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جمع نمازگزاران سنندجی گفت: عید سعید قربان عید بندگی و عبودیت الهی است و همه مسلمانان جهان برخود می بالند که پیرو آیین اسلام هستند.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی با اشاره به داستان قربانی کردن حضرت اسماعیل(ع) توسط حضرت ابراهیم خلیل الله افزود: اسلام جامع ترین و کامل ترین آیین بوده و همه نیازهای بشر در آموزه های اسلامی درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مصادف شدن عید سعید قربان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به دستور خداوند متعال و برای مقابله با توطئه های مستکبران وارد جبهه دفاع مقدس شدیم و چون بر اساس موازین شرعی و برای دفاع از ارزش های دینی وارد این کارزار شدیم، دفاع ما و جنگ ما دارای تقدس شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در جبهه های ما دعا، نیایش و معنویت غالب بود، بیان کرد: رزمندگان ما برای شهادت با همدیگر رقابت می کردند و معتقد بودند و اعتقادات دینی رزمندگان ما همه موانع و مشکلات را برطرف می کرد.

وی افزود: باید خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم چرا که موجب عزت و افتخار روزافزون ما به شمار می آیند.
حجت الاسلام شاهرودی درپایان گفت: هفته دفاع مقدس نماد عزت و تعالی مردم ایران است و باید این هفته با عظمت و شکوه هرچه بیشتر گرامی داشته شود.

گفتنی است مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع کردستان دومین عید بزرگ اسلامی خویش را در فضایی سرشار از وحدت، تقریب بین مذاهب اسلامی و انسجام ملی برگزار کردند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.