نمایش «توریست»‌ با اجرای تئاتر محیطی خود به تماشاگر امکان دید دیگری را به شهر خود می‌دهد.

بهنود بهلولی کارگردان نمایش «توریست» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: داستان مردم شهریست که ادعا دارند بهترین اجرا از رومئه و ژولیت را برای توریستان که همان تماشاگران این نمایش هستند اجرا می‌کنند، اما به دلیل درگیری‌هایی که وجود دارد باعث می‌شود تا در آخر نمایش کامل نشود و به مجموعه‌ی مونولوگ‌ها ختم شود.

وی با بیان اینکه نمایش جز تئاتر محیطی محسوب می‌شود بیان کرد: تماشاگر از منفغل بودن و از نشستن روی یک صندلی در فضای تاریک جدا می‌شود و در طول نمایش می‌تواند حرکت داشته باشد و هر کجا که دوست دارد تماشا کند.

در واقع تئاتر محیطی به دلیل تفاوتش مخاطب را جذب خود می‌کند و خود را نزدیک به بازیگران آن می‌داند گویا که واقعا پا به شهر داستان نمایش گذاشته و یک «توریست» است.

وی در راستای نمایش و اجرای آن عنوان کرد: در واقع شاهد دیدن رومئه و ژولیت نمی‌شوند بلکه شاهد شهری هستند که آدم‌هایش می‌خواهند بگویند ما در حال بازی و ایفای نقش هستیم و نسیمی از رومئه و ژولیت در آن وزیده می‌شود.

کارگردان نمایش «توریست» در خصوص این سبک نمایشی مطرح کرد: تماشاگر می‌تواند یک فضای جدیدی از تئاتر را تجربه کند فضایی که به دور از سالن‌ها و فضای بسته قرار دارد.

وی در رابطه با سختی‌های موجود در این سبک گفت: نمایش‌هایی که در سالن‌ها روی صحنه می‌روند خود دچار سختی و مشکلاتی است چه برسد این اجراهایی که فضایی جداگانه از آنها را دارد، و همین سختی‌ها باعث می‌شود تا تئاتر محیطی در این عرصه کم‌رنگ‌تر شود.

گفتنی است؛ نمایش «توریست» به طراحی و کارگردانی بهنود بهلولی شهریور و مهر ساعت 20 در فرهنگسرای سرو روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: نویسندگان: سیاوش حیدری، احسان بدخشان، علیرضا بخشی استوار، بازیگران: نیوشا افخمی، عاطفه بختیاری، آرمین برهانی، آرمین بهارلویی، رضا بهرامی، پریسا توسلی، زهرا جان محمدی، قصه جلالی، امین جلیلوند، امیرحسین حسینی، سپهر رحمانی، سورنا روغنی، سوما زمانی، مریم سعیدی، کامران طاهری، زهرا عربگری، پویا عربگری، مهران عشریه، محمد عطایی، فرزین فولاد پنجه، جواد کارگر، میلاد کرباسی، آناهیتا مختاری، گلناز مردانی، طناز مشهدی، مریم معصومی‌فر، سید علی موسوی، امیر ارسلان نوروزی، سهیلا نوری،حمید هاشمی، ترانه یوسفی اشاره کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار