علیرضا مهران؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری را از حمایت کنندگان تئاتر دانست و افزود: این سازمان برای هنر نمایش اهمیت و ارزش قائل است.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره تئاترشهر، علیرضا مهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری را از حمایت کنندگان تئاتر دانست و افزود: این سازمان برای هنر نمایش اهمیت و ارزش قائل است. 

وی با بیان این که دبیر جشنواره تئاترشهر فردی از هنرمندان تئاتر است که از خوبی‌های جشنواره محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به خروجی خوبی که در سال‌های گذشته از این جشنواره شاهد بودیم محلی نیز برای استعدادیابی است. جوانان دغدغه زیادی برای کار کردن دارند. اما مهم است این افراد در طول سال حمایت شوند و به تئاتر حرفه‌ای معرفی شوند. اگر فقط تعدادی جوان وارد جشنواره شوند و حمایتی از آن‌ها صورت نگیرد این تلاش بی‌فایده است. 

کارگردان «غروب روزهای اول پاییز» با اشاره به بخش‌های متنوع جشنواره تئاترشهر، توضیح داد: گستردگی بخش‌های جشنواره موجب می‌شود گروه‌های علاقه‌مند از شاخه‌های مختلف که شاید برخی تجربه کمتری هم داشته باشند در کنارهم رقابت کنند و اثرشان مورد ارزیابی قرار بگیرد. 

بازیگر «مدینه» افزود: جشنواره باید شرایطی فراهم کند تا گروه‌های نمایشی در سالن‌های حرفه‌ای اجرا داشته باشند و در این زمینه حمایت بیشتری صورت بگیرد. 

کارگردان «سیاه و غزال» با بیان این که به موضوع شهروندی در جشنواره‌های دیگر کمتر پرداخته شده، گفت: لازم است هنرمندان متقاضی شرکت در این رویداد شهری تحقیق و پژوهشی درباره مسایل شهری و شهروندی داشته باشند شود با شناخت بیشتر اثری تولید کنند. وقتی در یک جشنواره موقعیت پرداختن به مسایل شهری فراهم شده باید در آن تعمق بهتری داشته باشیم. 

علیرضا مهران با نمایش «تابندگان» نوشته ابوالفضل حاجی‌علیخانی در بخش باران جشنواره تئاترشهر حضور دارد.

این نمایش قصه زندگی حاج کاظم ساروقی است. فرد بی‌سوادی که برحسب اتقاق حافظ کل قرآن می‌شود. شیوه اجرایی نمایش نیز از پرده‌خوانی، تعزیه، سیاه‌بازی و سخنرانی تشکیل شده است. 

چهارمین جشنواره تئاتر شهرسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 26 شهریور تا 2 مهر در 14 سالن و مجموعه فرهنگی هنری شهرتهران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار