نمایش «سقوط معکوس» از معضلات اجتماعی و پیوند زدن ذهن مخاطب با نوستالژی‌ها روی صحنه می‌رود.

سجاد داغستانی نویسنده و کارگردان نمایش «سقوط معکوس» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: داستان 12 دختر و پسر جوانی است که به دور یکدیگر جمع شده‌اند و هر کدام داستان زندگی و آسیب‌هایی که از فضای مجازی به آنها وارد شده را بازگو می‌کنند و در آخر متوجه می‌شوند همگی در یک اتفاق دخیل بوده‌اند.

وی درباره‌ی سبک نمایش خود اظهار داشت: «سقوط معکوس» یک نمایش رئال اجتماعی است که در آن رگه‌های طنز هم وجود دارد و سعی کرده‌ایم با پیامی که به مخاطب می‌خواهیم بدهیم اسیر شعارزدگی نشویم و به همین منظور در طی چهار ماه تمرین متداولی که داشتیم بارها تغییراتی در متن ایجاد کرده‌ایم.

داغستانی در این راستا افزود: امروزه به این مسئله‌ای که همه‌ آدم‌ها به گونه‌ای به شدت درگیر دنیای مجازی شده‌اند بسیار پرداخته می‌شود اما هیچگونه راه حلی برای رفع این مشکلات بازگو نمی‌کنند ولی در این نمایش به حل این معضل اجتماعی هم پرداخته شده و مطرح می‌شود.

کارگردان  نمایش «این موسیقی متن روح یک زن است» با بیان اینکه تماشاگران شاهد یک نوستالژی در نمایش خواهند بود، بیان کرد: با توجه به کم‌رنگ شدن دوستی و روابط بین انسان‌ها ما یک نوستالژی در نمایش قرار داده‌ایم تا روزهای نه چندان دور را برای تماشاگران تداعی کند. نمایشی که پایان آن با یک موسیقی اشاره بر نوستالژی‌ها ختم می‌شود و مخاطبان را به آن حال و هوا می‌برد.

وی در راستای شیوه‌های اجرایی متفاوت در آثار خود عنوان کرد: نمایش قبلی یک متن خارجی بود که با تغییرات زیاد به ایرانی بودن آن نزدیک شد اما این نمایش یک آثار متفاوتی است که از همان ابتدا حتی متن‌هایش هم کاملا ایرانی است و من این تفاوت‌ها را دوست دارم.

گفتنی است؛ نمایش «سقوط معکوس» به نویسنده و کارگردانی سجاد داغستانی در فرهنگسرای شفق 13 الی 17 مهر ماه ساعت 19:30 دقیقه روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به بازیگران: رضا آزاد، الهه موچانی، پوریا خدابخش، سمانه سیاه‌پوشان، علیرضا حسن‌پور،                                               صحر اسدالهی، شمیم گلبند، سنا رضایی، علیرضا افشار نادری، نازنین اسدی، رامین پورمهدی، ستوده خیاطی عکاس: آرش رضایی، ساناز جهان‌آرایی، مهراد اصلان‌زاده، موسیقی: گروه هنری باران اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار