رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار گفت: معضلات زیست محیطی به تدریج ایجاد می‌شود و رفع آن نیز مستلزم هزینه‌های زیاد و اقدامات مستمر طولانی مدت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز عبدل‌زاده رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار اظهار داشت: مخاطرات و آسیب‌های زیست محیطی تمام جامعه را در برمی‌گیرد و در صورت بروز معضلی در حوزه محیط زیست، سلامت آحاد شهروندان تهدید می‌شود.

وی افزود: صدمات زیست محیطی به تدریج ایجاد می‌شود و رفع آن نیز مستلزم هزینه‌کردهای فراوان و اقدامات اصولی مستمر در دراز مدت است.

عبدل‌زاده عنوان کرد: فرآیند زیست محیطی دو سویه است و هر آنچه که دقت و توجه بیشتری در حفظ سلامت این حوزه شود، دوام حیات منابع طبیعی نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم برداشت کنترل شده از منابع زیست محیطی گفت: بهره‌گیری مکرر و عدم امکان فرصت احیای و تجدید پذیری، مخاطرات و آسیب‌های سنگینی را به عرصه محیط زیست وارد می‌کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های ملارد و شهریار افزود: کنترل و حفظ آبزیان و گونه‌های جانوری از نمونه تمهیداتی است که به تأسی از چنین ضرورت‌هایی لحاظ می‌شود تا فرصت تجدیدپذیری برای طبیعت فراهم شود.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه بحران دریاچه ارومیه به دلیل برداشت بی‌رویه آب و عدم فرصت‌دهی برای تأمین مجدد ذخیره از دست رفته، به وجود آمد و به طور یقین بهبود وضعیت موجود و احیای آن، مستلزم صرف هزینه‌های مادی و زمانی بسیاری خواهد بود.

عبدل‌زاده یادآور شد: می‌طلبد برای اشراف و آگاهی هر چه بیشتر مسئولان و شهروندان به تأثیر اقدامات فردی و سازمانی در ایجاد صدمات زیست محیطی، اطلاع‌رسانی و دوره‌های آموزشی لازم به مرحله اجرا درآید تا حفظ سلامت محیط زیست به نحو هر چه مطلوب‌تری امکان‌پذیر شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.