دیدبان حقوق بشر سوریه از بمباران روستاهای فوعه و کفریا و نقض آتش بس در این مناطق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در ساعات پایانی شب گذشته، با بمباران روستاهای فوعه و کفریا از سوی گروه های مخالف، آتش بس در این مناطق نقض شد.

این سازمان اعلام کرد تعدادی موشک که به نظر می رسد نیروهای مخالف شلیک کرده باشند، به روستای فوعه در استان ادلب در شمال غرب این کشور اصابت کرد. نیروهای مخالف مدعی شده اند دولت سوریه با انداختن بشکه های انفجاری، آتش بس سوریه را نقض کرده است.

طرفهای درگیر در سوریه بر آتش بس در روستاهای فوعه و کفریا و شهر زبدانی توافق کرده اند.  روستاهای فوعه و کفریا تحت کنترل نیروهای هوادار دولت سوریه بوده و از سوی مخالفان محاصره شده است. شهر زبدانی نیز که نزدیک مرزهای لبنان قرار دارد، در تصرف گروه های مخالف بوده و از سوی دولت سوریه محاصره شده است.

این بمباران پس از آن صورت گرفت که بیانیه ای در اینترنت منتشر شد که گفته می شود از سوی مخالفان مسلح بوده و در آن دولت سوریه متهم به انداختن بشکه های انفجاری شده بود.
در این بیانیه ادعا شده حملات مخالفان به فوعه و کفریا در پاسخ به حملات دولت سوریه بوده است.
همچنین پایگاه خبری العهد گزارش داد 14 موشک به روستاهای فوعه و کفریا از سوی گروه های مسلح شلیک شده است. این پایگاه اعلام کرد این حملات کشته و یا  زخمی در پی نداشته است.

رسانه های گروه های مخالف سوری اعلام کرده اند بمباران فوعه و کفریا به منزله لغو آتش بس نیست؛ بلکه برای پاسخ به حملات بالگردهای سوریه به روستای تفتناز در حومه ادلب انجام شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار